Místo „Libeňáku“ obytný most: Kandidát ANO na primátora představil novou vizi, auta by jezdila tunelem
Na místě pražského Libeňského mostu by podle lídra ANO Petra Stuchlíka mohl stát nový tzv. obytný most - na povrchu by stál bytový dům a auta by jezdila tunelem pod ním. S nápadem přišel architekt Jaromír Pizinger.
Architekt Jaromír Pizinger vytvořil vizi Libeňského mostu, na němž by stál bytový dům. V přízemí by měly být byty pro zdravotní sestry, učitele nebo policisty, horní patra by pak zabraly luxusní byty, z jejichž prodeje by se projekt částečně financoval. Dopravní obslužnost by ale zůstala zachována, protože doprava by byla vedena tunelem. Netypickým návrhem, který kandidát ANO na primátora Petr Stuchlík spolu s autorem návrhu představil v pondělí, chce otevřít debatu o pražské architektuře.
Libeňský most byl dokončen v roce 1928 a od té doby nebyla ani jednou opravena jeho nosná konstrukce. Autory byli architekt Pavel Janák a konstruktér František Mencl. Část odborníků i veřejnosti se přiklání k tomu, že stavba by měla být památkově chráněná.Můj projekt
„Není to projekt, ale vize. Je to můj nápad, který jsem si vytvořil do šuplíku. Každý se baví o tom, zda most bourat, či nebourat, ale nevím, že by někdo přišel s nějakou alternativou. Já jsem pouze rád, že mohu tuto myšlenku prezentovat. Je to můj subjektivní pocit, co by tam mohlo být,“ řekl Pizinger.
Pražští politici se dlouhodobě neshodují v tom, zda most opravit, nebo nahradit novým. Dubnové jednání zastupitelstva hlavního města kvůli sporu vyústilo v koaliční krizi mezi ANO a ČSSD na jedné straně a Trojkoalicí (SZ, KDU-ČSL, STAN), která prosazuje zachování mostu, na straně druhé. Proti bourání v minulosti protestovali také obyvatelé a postavil se proti němu i Národní památkový ústav.