Největší počet zobrazení zaznamenala PCT skrze vyhledávač Google, kde počet zobrazení dosáhl 680,1 milionu a počet prokliků asi 7,3 milionu. "Cílili jsme na uživatele, kteří vyhledávali informace o Praze. Nejsilnější byla skupina 55 let plus, což byla přesně ta, kterou jsme chtěli. Kampani se podařilo eliminovat večírkovou mládež," řekla členka představenstva PCT Jana Adamcová.

Prostřednictvím Googlu informace o metropoli nejčastěji hledali lidé v Polsku. Na druhém místě byla Itálie a třetí Španělsko. Stejné pořadí zemí bylo také u vyhledávání prostřednictvím facebooku.

Lidé sledovali pražská videa také na YouTube, kde počet zobrazení dosáhl 89,6 milionu. Podle Adamcové zhlédlo videa 22 milionů lidí. Od začátku do konce spot shlédlo 48 procent diváků. V Polsku bylo nejsledovanější video s Petřínskou rozhlednou, zatímco Němci nejraději koukali na to s Karlovým mostem.

Kampaň se zaměřila také na sociální sítě. Na facebooku byla zobrazena více než 79milionkrát. Na instagramu to bylo 32,45 milionu zobrazení. "To (Instagram) bylo spíše doplňkové médium," řekla Adamcová.

Nejvíce letů do Prahy vyhledávali lidé v Izraeli a Španělsku. Proti roku 2019, tedy před pandemií covidu-19, sebrala loni Praha nejvíce turistů podle dat firmy Mastercard Vídni. V případě Španělů to bylo 16 procent pro Prahu a 44 procent pro Vídeň. Loni to bylo 32 pro Prahu a 15 procent pro Vídeň. U Izraelců česká metropole ubrala nejvíce návštěvníků Berlínu. "Vídni a Berlínu jsme tak vysáli turisty," dodala Adamcová.

Fotogalerie
10 fotografií