Se změnami prosadil i nový „pruhovaný" styl. Přípravy na jeho velkou premiéru vrcholí v dílnách pražského dopravního podniku (DPP). Magistrát a ROPID vizuál otestuje zatím na dvou prostředcích, tramvaji typu 14T a autobusu typu SOR.

Tramvaj uvedeme do provozu až poté, co budeme mít finální podobu piktogramů a bezpečnostních samolepek,“ řekl Blesku mluvčí DPP Daniel Šabík s tím, že do ulic města vyjede letos zhruba na přelomu prvního a druhého čtvrtletí.

Navzdory protestům

Jenže nový vizuál se tak docela nelíbí všem. Výhrady mají zástupci opozice, ale i koalice. Vzbuzuje totiž otázky, jednak zda je v současné době, kdy se doslova utahují opasky, opravdu nutné investovat miliony do nového přebarvení vozů MHD, a jednak také zda-li je tohle opravdu to, co pražskou MHD nejvíc trápí? „Bude to stát miliony, které jsou třeba jinde,“ uvedla již dříve zastupitelka ODS Alexandra Udženija.

Náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) uvedl, že k přemalování dojde během standardní údržby. Podle zastupitele hlavního města a starosty Běchovic Ondřeje Martana (ODS) to ale neznamená, že tím dojde k úsporám. „Přestříkáním tramvají při údržbě nic neušetří. Když si necháte v autoservisu opravit škrábnutý lak na dveřích, tak vám k tomu také zdarma nepřelakují celý vůz,“ řekl k tomu Blesku zastupitel Ondřej Martan (ODS). Praha navíc nemá vyřešená autorská práva tvůrce současné podoby tramvají, Patrika Kotase, jichž by se změnou magistrát dotkl.

A výhrady zaznívají i z koaličních Spojených sil pro Prahu. „Možná budu se svým názorem nepopulární, ale podle mého by měla Praha v tuto chvíli řešit jiné problémy než to, jak vypadají tramvaje,“ uvedl Jiří Pospíšil (TOP 09). „Máme před sebou očkování, nedostatečnou kapacitu nemocnic, personální problémy v nemocnicích a tak dále. Navíc to vše ve chvíli, kdy nám chybí peníze v městské kase. Takže i z těchto důvodů musím být k této aktivitě zdrženlivý,“ dodal.

Fotogalerie
5 fotografií