Scheinherr své plány poodhalil už o víkendu na Facebooku, podle jeho slov měl pocit, že kolem nábřeží kolují různé dezinformace. Nábřeží se stalo letos po jeho uzavření předmětem řady politických debat hlavně mezi magistrátem a Prahou 1, minulý týden se jeho uzavírka prodloužila do konce roku.

Náměstek upozornil, že své plány zveřejnil již počátkem léta a řešení pohybu aut po centru města je už připravené. Podle představ vedení Prahy by to mělo fungovat tak, že do centra se sice autem řidič dostanou, ale nebudou moci projet skrz. Nepůjde například projet z Újezdu přes Malostranské náměstí na Klárov.

Průjezd jen pro rezidenty

Zákaz průjezdu nebude platit jen pro rezidenty městských částí Praha 1, 2 a 5.  Adam Scheinherr to popsal tak, že ti ostatní budou moci do centra jen tzv. „na otočku“. To znamená, že odjedou stejnou cestou, kudy přijedou. „Například řidič, který pojede na Mariánské náměstí, bude muset přijet od Rudolfina a opět se vrátit zpět tím samým směrem. Nechceme úplnou uzavírku obou břehů Vltavy! Potřebujeme jen částečně omezit tranzit,“ vysvětlil svůj záměr.

Není vůle?

Zároveň si postěžoval, že k tomu není příliš velká vůle ze strany městských částí, kterých se celá problematika týká. „Kdyby byla vůle městské části, mohl být už tranzit na obou nábřežích uzavřen. Je to technicky i legislativně připraveno. Máme k tomu i usnesení magistrátního Zastupitelstva, které jsem vybojoval,“ uvedl na Facebooku. K tomu upozornil, že v nejbližší době budou rozšířeny tramvajové ostrůvky na zastávce Malostranská. Kromě toho je v plánu vybudovat novou zastávku Karlovy lázně směrem na Staroměstskou, kde v tomto směru chybí.

Na úpravě tramvajových zastávek se magistrát s Prahou 1 shodne, vedení první městské části má ovšem k opatřením týkající se nejen Smetanova nábřeží řadu výhrad. Vedení radnice včetně starosty Petra Hejmy (STAN) očekávalo, že z nábřeží předzahrádky a zákaz vjezdu zmizí již minulý týden.  

Chceme znát data!

Radní pro dopravu Richard Bureš (ODS) v reakci na Scheinherrovy plány upozornil, že podle dřívější dohody by měl magistrát podobná opatření prodiskutovat s městskými částmi a rozhodnutí jak o uzavírce nábřeží, tak i o dalších opatřeních by mělo padnout na základě měření a posouzení dat o množství aut. „Praha 1 potřebná data na obou březích Vltavy po celou dobu sbírá a čeká na jejich vyhodnocení ze strany TSK. Již průběžné výsledky ale ukazují, že objem dopravy je na nižších číslech než původní plány na omezení dopravy. Navíc se třeba na Malé Straně ukazuje, že objem skutečně tranzitní dopravy je minimální,“ uvedl Bureš.

Ochrana místních obyvatel

Doplnil, že velká část zásobovacích vozů mířících na Malou Stranu z Újezdu se vrací stejnou trasou, tím by vlastně splňovali Scheinherrovy představy. U Smetanova nábřeží mu ale vadí, že se příliš nemyslí na místní obyvatele a další omezení dopravy by zavedla auta do okolních ulic. „Bylo jasně dohodnuto, že další omezení nemohou nastat bez vybudování souvisejících opatření chránících rezidenční ulice, konkrétně pak Karoliny Světlé, Konviktské a Jilské. Tato opatření jsou již připravována,“ dodal s tím, že se na něj obrací obyvatelé centra, kterým vadí již současná úprava dopravy.

Hlavně že se o tom mluví...

Na obyvatele centra ovšem podle svého vyjádření myslí i náměstek Scheinherr. Místním se omluvil za všechny potíže, které jim současná uzavírka mohla způsobit. „Rozpoutalo to ale velice důležitou a intenzivní diskuzi za kterou jsem moc rád a věřím, že finální řešení, které odkloní transit a umožní vznik nových tramvajových zastávek je již blízko a odlehčí a zlepší život všem místním,“ dodal.

Magistrát by měl o prodloužení uzavírky Smetanova nábřeží s městskými částmi diskutovat tento týden ve středu. Kromě Prahy 1 se by se mělo jednat i s Prahou 5 a Prahou 2, obě městské části zatím plány náměstka pro dopravu nechtějí komentovat než budou jednání uzavřena. 

Fotogalerie
69 fotografií