Kampaň Žižkov není šiškov rozjela městská část na jaře loňského roku. „Spouštěli jsme to asi v březnu, když slezl všechen sníh a najednou se v ulicích začaly objevovat dárečky, které tam nepořádní majitelé po svých pejscích nechali,“ popisuje začátky akce mluvčí Prahy 3 Michaela Luňáčková. „Zároveň jsme na webu spustili anketu, abychom získali přehled, kde všude lidem chybí stojany se sáčky a speciální koše,“ dodává.
„Tři čárky za půl mega?“ Lidi baví nové logo Prahy 3, připomíná prý lístek z hospody i „lajny“ kokainu
Úklid leze do peněz
Městská část utratí za čistění ulic přibližně dvacet milionů korun, z toho asi dva miliony jdou jen na odvážení specializovaných košů na psí exkrementy a na doplnění sáčků. „Čištění komunikací zajišťuje Technická správa komunikací hlavního města Prahy a čistě teoreticky by to mělo stačit. Bohužel ale nestačí, takže my doobjednáváme další úklid. Musím říct, že finance vynaložené obecně na úklid ulic výrazně zatěžují rozpočet městské části Praha 3,“ uzavírá Ptáček.
Někteří majitelé podle radnice nejsou zkrátka ochotní přijmout za svého pejska zodpovědnost a ještě si svůj postoj zuby nehty brání argumentem, že přece platí poplatky za psy, a tak je město povinno po nich na ulicích uklidit. A právě těmihle kampaněmi se radnice snaží zatvrzelé obyvatele přesvědčit, že se mýlí.