Návrh nového vedení tramvajové trati skrze Vrchlického sady, který připravil Institut plánování a rozvoje Prahy po dohodě s památkáři, už radní Prahy 1 odklepli. Koleje mají stavět přímo před budovou hlavního nádraží. Kdy se tam ale první tramvaje rozjedou, zatím není jasné - stavba je totiž podmíněna změnou územního plánu, který musí schválit pražští zastupitelé. „Díky této trati se zlepší prostupnost MHD centrem Prahy a pomůže to celopražskému provozu tramvají,“ uvedl radní pro dopravu Prahy 1 David Skála (30, Praha 1 sobě).
Novoroční ohňostroj v Praze bude: Odpálit se může z Folimanky, schválila Praha 2. Zasvětí ho Gottovi
Trasa by měla vést od Muzea k Hlavnímu nádraží a připojit se k trati tak, aby bylo zpřístupněno i Masarykovo nádraží. „Z Vinohrad a Vršovic se dnes na Hlavní nádraží a Masarykovo nádraží člověk dostává velmi špatně,“ dodal architekt Petr Kučera.
Kudy koleje povedou
Tramvaj se u budovy Národního muzea odpojí z nově plánované trati, která povede z Vinohradské ulice na Václavské náměstí. Dále bude pokračovat skrze Vrchlického sady a za zastávkou u hlavního nádraží bude vedena směrem do Opletalovy ulice, kde se na křižovatce napojí na stávající trať.