„Jen za dnešek mám v kaslíku dalších asi deset zmocnění a na poště jedno. Druhou vlnu pak k podané žalobě připojím,“ uvedl v pondělí právník.

Zákon o pozemních komunikacích umožňuje obcím zřídit si parkovací zóny. Podle Pecáka ale musí existovat reálná potřeba, která je prý jen na několika málo místech, nikoliv na většině území. Řešením by prý mohla být celopražská zóna.

Zóny komplikují dopravu Středočechům

Proti novým parkovacím zónám vystupuje Středočeský kraj, protože znesnadňují parkování v metropoli jeho obyvatelům dojíždějícím za prací. Lidé si na zavedení parkovacích zón stěžovali také u ombudsmanky. Ta se ale nechala slyšet, že jsou v souladu se zákonem, proto je řešit nemůže.

Městské části samy hledají vhodná místa, kde by pro Středočechy jezdící do metropole zřídila parkoviště P+R. Například v Praze 5 by mohlo během pár týdnů vzniknout v areálu odtahového parkoviště v Košířích.

Zóny začaly v Praze fungovat v roce 1996 v části Prahy 1. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 7 a většinu Prahy 3. Samy si je provozují radnice v Praze 13, 16 a 22.

V srpnu se rozšířily zóny placeného stání v Praze 5 a 6, v září o Jarov v Praze 3 a v říjnu o Prahu 8.

Někteří parkují v zónách, i když nemají zaplaceno. Na neuvěřitelné triky řidičů se podívejte v pořadu Selfie z Prahy:

Video
délka: 07:36.97

Jak vypadá orloj zevnitř! A další problém zastávky na magistrále: Proč ji nesmí zprovoznit? Matěj Smlsal, David Vaníček