23. leden 2019
Svátek slaví Zdeněk, zítra Milena

Riziko infarktu a mrtvice: 7 potravin, které vám pročistí cévy!

/
  • Svému srdci můžete pomoci vhodnou stravou.
    22. února 2017 ● 09:31
     

    Infarkt a mrtvice – civilizační choroby, na které Češi nejvíce umírají. Mohou za ně mimo jiné i zanesené cévy. Poradíme, jak si je můžete pročistit samy a vyvarovat se tak riziku smrtelných chorob.

  • 1.

    Na co cévy potřebujeme?

    Cévy rozvádí po celém těle krev a kyslík. Touto cestou také tělo odbourává škodliviny z těla do ledvin a pokožky, a dokonce řídí termoregulaci. Cévy se zanáší jednak nevhodnými tuky bohatými na špatný cholesterol, ale také transmastnými kyselinami, bílým cukrem a solí. Jsu ale potraviny, které cévní systém doslova vyluxují.

    cévy

  • 2.

    Chřest

    Chřest je zelenina bohatá na vlákninu a minerály. Obsahuje také spoustu vitaminů jako K, B1, B2, C a E. Díky domu dokáže pročistit cévy přirozenou cestou. Snižuje krevní tlak a brání vzniku krevních sraženin. Z chřestu si můžete například připravit polévku či salát. Výborně chutná vařený, zakápnutý lžičkou olivového oleje a posypaný nastrouhaným sýrem.

    chřest

  • 3.

    Česnek

    Česnek je takřka základní surovinou pro lidovou medicínu. Známý je svým pozitivním vlivem na srdce i snižování krevního tlaku. Cévám pomůže tím, že zabrání vytváření plaků v cévním systému. Navíc má i jiné blahodárné účinky –  je jeden z nejsilnějších přírodních antibiotik.

    česnek

  • 4.

    Chia semínka

    Chia semínka obsahují kromě spousty vlákniny také kyselinu alfa-linolenovou. Tyto látky mohou napomoci k udržování čistých tepen a k regulaci krevního tlaku. Umí také snížit hladinu »zlého« cholesterolu a zvýšit hladinu toho »hodného«. Chia semínka si můžete nasypat třeba do jogurtu, ovesné kaše, pudinku nebo do proteinového drinku.

    chia semínka

  • 5.

    Lněná semínka

    Lněná semínka jsou rovněž zázračnou zbraní v boji za čisté cévy. Obsahují spoustu prospěšných látek jako je kyselina alfa-linolenová, omega-3 mastné kyseliny, lignan a vláknina. Tyto látky dohromady působí synergickým účinkem zejména při snižování krevního tlaku, pomáhají udržet zdravé tepny a zlepšit celkové zdraví srdce. Porci lněných semínek si přidejte například do svého oblíbeného smoothie.

    Lněná semínka

  • 6.

    Kaki

    Kaki je ovoce plné antioxidantů a polyfenolů. Ty dokáží snížit »zlý« cholesterol a triglyceridy v krevním řečišti. Kromě toho je skvělým zdrojem vlákniny, která umí regulovat krevní tlak. Kaki nevyžaduje žádnou speciální úpravu, a proto stačí si jej jen jednoduše nakrájet a smlsnout si na něm ke svačině.

    kaki

  • 7.

    Granátové jablko

    Granátové jablko je pro nás přeci jen exotické, obvykle si jej nedopřáváme každodenně, což je škoda, ale když tak učiníme, velmi tím pomůžeme našim cévám. Obsahuje totiž velké množství látek zvaných fytonutrienty. Ty příznivě působí svými antioxidačními účinky na tepny, jejichž výstelku chrání před poškozením.

    granátové jablko

  • 8.

    Avokádo

    Avokádo je bohatým zdrojem minerálních látek (hořčíku, draslíku, mědi, fosforu), také vitaminů C, E, H, K, B3, B5 a spousty antioxidantů. Mimo to dužina obsahuje také kyselinu olejovou, palmitovou a linolovou, což jsou velmi kvalitní tuky, díky kterým může denní konzumace avokáda ke snížení hladiny »zlého« cholesterolu v krvi a zvýšení hladiny »hodného« cholesterolu. Avokádo si můžete přidat například do sendviče místo těžké majonézy nebo nakrájet do salátu.

    avokádo

    Zdroj: naturhouse.cz

1080p 720p 360p
ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy