Podsérie Xenoblade spadá pod mnohem větší ságu Xeno, do které patří i JRPG jako Xenogears nebo Xenosaga. Podobně jako u nekonečné série Final Fantasy však na sebe jednotlivé díly nenavazují, ale objevují se v nich stejné rasy, názvosloví a sdílejí podobné herní pojetí. Xenoblade Chronicles 2 si tak užijí i ti, co jedničku z Wii, která se dočkala i remaku ve stereoskopickém třetím rozměru na handheld Nintendo 3DS, nehráli.

Příběh je stejně jako celá hra jedno velké klišé. Ne, že by zase tolik vadilo, ale při hraní neuvidíte nic, co byste předtím již v žádném jiném RPG nezažili. Hra se odehrává ve světě Alrest, který celý pokrývá mračný oceán. Architekt, který ho stvořil, totiž vyhnal z nejasného důvodu lidstvo z ráje Elysia. Ten se podle legend tyčí na obrovském stromu, který se line až k nebesům. Lidé přežívají tím, že žijí na obřích titánech. Tato gigantická stvoření jim poskytují obydlí na svých zádech nebo v útrobách.

Titán Azurda.
Hlavním hrdinou je Rex. Jde o mladého chlapce, který přišel o rodiče. Má však dobré srdce a strýčkovi a tetě, kteří na něj dbali v dětství, dodnes posílá peníze. Žije na titánovi Azurdovi, který je starým okřídleným drakem, který toho má hodně za sebou. Rex se živí jako potápěč, který z moře vytahává pozůstatky zaniklé civilizace. Jejich prodejem se živí. Jeho dobrodružné cesty ho nakonec zavedou až k setkání s princeznou Pyrou, s níž se hodně sblíží.

I když po zadání útoku Rex i další postavy, které můžete mít v partě maximálně tři, provádějí ataky samostatně, je Xenoblade Chronicles 2 JRPG odehrávající se v reálném čase. Na bojišti se můžete pohybovat, jak se vám zlíbí, sbírat předměty a kombinovat útoky. Herní postavy, které bojují, se nazývají driveři. Jejich podpůrní společníci se nazývají bladeové a starají se o jejich zdravení, ochranu i odrážení útoků. Společně mohou nepřítele vyhodit do vzduchu, a když se nemůže bránit, pořádně mu naložit.

Soubojový systém je skvělý.
Soubojový systém je ve zkratce skvělý. Nabízí slušnou variabilitu i spoustu možností. Xenoblade Chronicles 2 je prostě radost hrát. Pokud ale hru chcete dohrát, připravte se na to, že vás okrade o nemalou část vašeho času. Dohrání trvá 70 hodin i více. Na svých cestách poznáte spoustu postav včetně roztomilých, malých a huňatých Noponů. Jasně, obdobné potvůrky nesmí chybět v žádném JRPG. Rozhovory mezi hrdiny jsou někdy vtipné, jindy trapné a je vidět, že na překladu byla potřeba trochu ještě zapracovat.

Vizuálně vypadá hra na poměry konzole Nintendo Switch hodně k světu. Viditelnost je daleká, prostředí, ať už travnatá, lesnatá, nebo zasněžená, jsou hezká, jen ty textury nejsou nic moc. Lepší je rozhodně hraní v dock režimu. Na TV běží hra v 720p rozlišení a trhá se jenom v největších oblastech se spoustou protivníků. V handheld režimu je rozlišení nižší a hra se trhá více, než je zdrávo. Hudba je však naprosto dokonalá. Aby taky ne, když za ní stojí legendární Yasunori Mitsuda.

35 fotografií

Xenoblade Chronicles 2 je hodně dobrá videohra. Není dokonalá, protože ji shazuje velké množství klišé i problémový handheldový režim, ale bavit se budete tak jako tak. Jde totiž stejně o titul, který by si žádný majitel Nintande Switch neměl nechat ujít. Jde o hru, kterou budou vyznavači konkurenčních platforem Nintenďákům závidět. Pokud máte dostatek volného času, je to hra, kterou byste rozhodně neměli minout. Každá hodina, kterou s ní strávíte, stojí za to.

Hodnocení Blesk.cz: 80 %

JRPG se vším všudy
Povedený soubojový systém