Spoluzakladatel CIRP Mike Levin vysvětluje, proč jsou obě čísla tak vysoká: „Jelikož máme de facto dva mobilní operační systémy, uživatelé už si prostě za ta léta vybrali, naučili se s ním a zůstat u něj. Apple a Google nyní musí vymyslet, jak přesvědčit loajální zákazníky.“

TIP: Aplikace pro Android, bez kterých nedokážu žít [Jozef Cmar]

Podle Levina je to také důvod, proč obě firmy poslední dobou investují spíše do služeb – snaží se více vydělat na stávajících příznivcích. Minimálně u Applu tento přístup funguje. V listopadu zaznamenal rekordní příjmy ze služeb, rostly Apple Music, Apple Pay, iCloud, AppleCare i App Store. U Androidu to s výdělky ze služeb tak horké není, ale zase těží z toho, že uživatelé mohou vybírat z široké škály telefonů, aniž by museli změnit operační systém. 

TIP: Amazfit BIP - Vyzkoušeli jsme nejlevnější chytré hodinky od Xiaomi

Firmám je jasné, že mnoho nových zákazníků už nepřijde. Tedy alespoň na stávajících trzích. A z toho pramení druhý výrazný rys – Google se snaží s programem Android Go dostat levné smartphony na neobsazené trhy. Apple má odjakživa vyšší průměrné ceny, ale díky prodeji starších modelů i tento údaj klesá. V Indii a jinde jsou hitem repasované iPhony, na které firma dává zkrácenou záruku.