Výlet na Čeřínek

Váš výlet jedním z nejkrásnějších přírodních parků Vysočiny můžete začít v obci Dolní Cerekev. Vydejte se na západ po modré turistické stezce. Postupně projdete kolem rybníků Nový a Klechtavec. U rybníka Klechtavce se vydáte na sever. Stále sledujte modré značky. Pokračujte přes rozcestí Dolní Hutě stále po modré stezce, kolem přírodní památky Na skalce, až do vesnice Nový Hojkov. Zde se modrá turistická trasa obrací zpět na jih. Sledujte jí tedy dále. Dovede vás až k vesnici Horní Hutě. Zde se vydejte po červené stezce na západ. Po pár metrech vystoupáte na vrchol Čeřínek. Cestou zpět můžete následovat červenou stezku. Ta vás dovede až do obce Cejle. Zde můžete nasednout na autobus, nebo se vydat zpět do Dolní Cerekve po modré turistické stezce.

Třebíč – Telč: Výlet na celý den

Chcete navštívit dvě úžasná česká města a ještě se skvěle projít? Vyražte z Třebíče do Telče. Váš výlet začne v Čechočovicích, západně od Třebíče. Na začátek modré turistické stezky můžete dojít, dojet vlakem nebo autobusem. Modrá stezka vás provede pod vrcholem Zadní hora až do Rokytnice nad Rokytnou. Pokračujte dále po stejné trase, až dorazíte do vesničky Dašov. Stezka pokračuje dále u jezírka Pančák. Modrá stezka zde vede souběžně s naučnou stezkou Mařenka. Pokračujte dále až k rozhledně Mařenka a dále po modré turistické trase. Projdete rozcestím Nová louka, kolem Výhonského rybníka a obcemi Bítovánky a Želetava. V posledním jmenovaném městě začíná naučná stezka Otokara Březiny. Projdete kolem Panského a Havlišova mlýna a několika rybníků. Naučná stezka vede také kolem kostela Narození Panny Marie na vrchu Humberk, prochází obcí Nová Říše a vede až do města Telč.

Z Chotěboře do Žďáru nad Sázavou

Vydejte se povodím řeky Doubravy z města Chotěboř do obce Žďár nad Sázavou. Čeká vás klidná procházka na celý den a překrásná příroda. Váš výlet začíná na východě Chotěboře. Vydejte se po červené turistické stezce, která vede po hranici chráněné krajinné oblasti Železné hory. Na rozcestí Horní mlýn se červená trasa napojuje na naučnou stezku Údolím Doubravy. Pokračujte tedy podél řeky. Červené značky vás provedou mimo jiné i kolem zříceniny hradu Sokolov a obcemi Bílek a Sobíňov. Pokračujte po červené turistické trase přes Nové a Staré Ransko, kolem rybníků Pobočný a Ranský. U rozcestí u Ranského rybníka se vydejte po žluté stezce a pokračujte až na rozcestí Pod Kopcem. Zde se vydejte po modré turistické trase, která vás dovede až k nádrži Velké Dářko. U loděnice vás čeká další odbočka. Vydejte se po červené stezce na jih. Tato trasa vás kolem několika dalších rybníků a přehrad dovede až do Žďáru nad Sázavou.

Tipy na dovolenou v kraji Vysočina

Související odkazy

Zámek Jaroměřice nad Rokytnou

Nejkrásnější hrady a zámky Česka: Vysočina a Jihočeský kraj

Mrazivé podzemí a úchvatné kostely – objevte Jihlavu

Kam na výlet v ČR - Český Krumlov a Telč

12 českých skvostů v UNESCO: Ty musíte vidět!