Silničáři o víkendu postupně svedli dopravu v obou směrech z původních čtyř pruhů na obou stranách do tří, zároveň uzavřeli rampu přivádějící provoz z Barrandova. Oproti Strakonické, která se opravovala loni, ji využívá až dvakrát více aut. „Dopad na dopravu bude výraznější,“ upozorňoval náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (41, Piráti).

Jeho slova se potvrdila už v sobotu odpoledne a v neděli vpodvečer, kdy se vytvořila kolona poskakujících aut v ulici K Barrandovu až k ulici Slavínského, tedy na 9,2 km dlouhém úseku.

Největší zkouška pak ale přišla v pondělí, kdy naplno začaly stavební práce. „Chtěl bych řidiče požádat, aby se v době rekonstrukce mostu vyhnuli, nebo si naplánovali cestu mimo dopravní špičku,“ dodal Hřib.

To se ale nestalo – v pondělí totiž kromě zahájení oprav navíc začalo pršet, což do aut nažene mnohem větší množství řidičů než obvykle. Barrandovský most byl ucpaný, stejně jako okolní ulice, nejhorší to bylo v Dobříšské a ve Strakonické. Problémy ale byly také na příjezdu po dálnici D8, stála celá Liberecká až ke sjezdu k tunelu Blanka, potíže byly také při příjezdu do Prahy po D1 nebo po D11.

„O víkendu jsme stavěli dopravní opatření a již včera (v neděli) bylo možné pracovat na staveništi, takže včera (v neděli) se odmontovávala svodidla, dnes od rána jedou frézy, frézuje se vozovka, kdy se co nejdříve potřebujeme dostat k nosné konstrukci mostu, abychom mohli dělat vyrovnávací vrstvy a následně izolace, římsy a tak dále. Všechno už jede na plné obrátky,“ řekl náměstek ředitele TSK Josef Richter. Frézování vozovky by mělo být hotovo do úterý a následně se dělníci pustí do bourání říms, které byly navrtány a dělníci je nařežou. „Přijede těžká mechanizace a bude římsy bourat bouracími kladivy. Musíme nynější římsy zlikvidovat. Pak následuje odstraňování izolace,“ řekl Richter.

Rekonstrukce mostu začala loni na jižní polovině jeho jižní části. Práce jsou rozložené do několika let a potrvají vždy jen část roku. Za celé období vyjdou na 594,5 milionu korun. Soumostí z roku 1983 tvořené dvěma částmi, severní a jižní, se dosud nikdy neopravovalo.

Objížďky

Řidiči by měli využít objízdné trasy přes Pražský okruh, bude otevřen sjezd do Písnice. Rozšířena už byla sjízdná rampa z Modřanské na Jižní spojku. Stejně jako loni bude v provozu vratná rampa u Lihovaru, kterou využijí řidiči jedoucí z ulice K Barrandovu na Jižní spojku. Posílena bude po dobu oprav MHD, ve vybraných ulicích budou provizorní vyhrazené pruhy pro autobusy. Zvýšena je preference MHD v křižovatkách.

Video
Video se připravuje ...

Modelace dopravy TSK Praha

Fotogalerie
27 fotografií