Závazek, že se do toho společně pustí, podepsali ve čtvrtek ministr dopravy Martin Kupka, primátorka Brna Markéta Vaňková, jihomoravský hejtman Jan Grolich, ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Zbyněk Hořelica a Mojmír Nejezchleb za Správu železnic.
Řeší se i okolí
„Máme studii proveditelnosti, vybranou variantu i pravomocné územní rozhodnutí. Můžeme tak pokračovat v přípravě přesunu nádraží,“ vysvětlil podpis společného memoranda Kupka.
Brno se na změnu intenzívně připravuje. „Díky týmu nizozemských architektů víme, jak bude nové nádraží vypadat. Nyní společně s dalšími odborníky začali pracovat na řešení celého území hlavního nádraží a jeho blízkou okolí,“ upřesnila primátorka Brna.
Dlouhé čekání
„Na nové nádraží čekáme až příliš dlouho. Konečně došlo k posunu,“ radoval se Grolich, který přiznal, že vítězný návrh nového brněnského nádraží ho přitom jako jediný nezaujal. „Je dobře, že jsem nerozhodoval já, ale odborníci,“ dodal s úsměvem.
Ministr dopravy Martin Kupka mluví o přestavbě brněnského železničního uzlu. Hynek Zdeněk
Brněnské hlavní nádraží se má přesunout do oblasti současného Dolního nádraží, a to z důvodu, že stávající hlavní nádraží neumožňuje z kapacitních důvodů napojení na budované vysokorychlostní tratě. Brňané v anketě rozhodovali, jak se má nové hlavní nádraží jmenovat. Jednoznačně vyhrála varianta Šalingrad.