Vášnivou diskuzi vyvolala na sociálních sítích informace, že by se tramvajová trať mohla posunout ze současné konečné na začátku parku Stromovka až k restauraci Vozovna. Jedná se asi o 250 metrů směrem do parku. Pokud si právě klepete na čelo, vězte, že tramvaje dříve skutečně zajížděly až k dnešní restauraci Vozovna.

„Ke konci roku 1936 Správní rada Elektrických podniků rozhodla o definitivním zrušení vozovny a 5. listopadu požádala ministerstvo železnic o souhlas s jejím zbouráním. Likvidace vozovny a kryté zastávky byla uskutečněna od 18. ledna 1937. Návazně bylo sneseno trolejové vedení a remízní kolejiště,“ uvádí web Bubenec.eu zabývající se historií této městské části.

Přístupnější Stromovka

Nyní se zdá, že dopravní podnik uvažuje nad znovu prodloužením tramvaje a to především z důvodu „zpřístupnění i vzdálenější části parku starším lidem či lidem s omezenými pohybovými možnostmi“, uvádí dopravní podnik. Projekt je ale zatím v projednávání a jeho detailní zpracování tedy zatím není hotovo.

Pokud by ale k prodloužení došlo, jednalo by se asi o 250 metrů. „V současné době je projednáváno obnovení původní tramvajové trati na tělese, které doposud ve Stromovce zůstává a nikdy nebylo odstraněno. Jednalo by se o pokračování ve stopě, kudy tramvaj jezdila v minulosti (koleje zde byly rozebrány v období protektorátu). V praxi by to znamenalo prodloužení trasy od zastávky Planetárium asi o 250 metrů,“ vysvětluje mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Podle Řehkové by prodloužení trati nemělo „pro park znamenat žádnou větší zátěž, stejně jako již realizované zajíždění tramvajové linky 41 do zastávky Planetárium Praha, ke kterému došlo již v roce 2019. Stejně jako v tomto případě by se nejednalo o kapacitní frekventované spojení a vozy by rovněž jezdily v tomto úseku velmi pomalu.“

Místní jsou proti

Obyvatelům Prahy 7 se nápad ale příliš nelíbí a obávají se i o existenci jednoho z velmi populárních hřišť. Podle radnice by se případné prodloužení, ale hřiště nemělo dotknout. „Podle nynějších úvah by se případná realizace hřiště nedotkla,“ slibuje radnice a zároveň upřesňuje, že o realizaci projektu není definitivně rozhodnuto. „Není hotový detailní projekt, při jeho zadání a zpracování by na toto téma proběhla další komunikace a participace,“ slibuje radnice.

Místní ale nadšení nejsou. „No to snad ne. Mně stačí uhlídat mé děti v tom úseku, kde tramvaj končí teď, a vždycky si oddechnu, že už jsme v parku a nehrozí, že vběhnou pod koleje. Stromovka je taková malá oáza v centru a tohle ji úplně zprzní,“ myslí si maminka Adéla Č. „To je zase volovina. Vzdálenější části parku rozhodně není Vozovna. Za mě nesouhlas. Starší lidé se chodí do parku projít a ne jezdit tramvají, pokud mají omezené pohybové možnosti, tak tam nepůjdou. Nehledě na klid a bezpečnost u dětského hřiště,“ souhlasí s Adélou Tereza V.

Jiní za tím zase vidí byznys plán, aby se lidé snáze dostali do restaurace Vozovna a v brzké době i do nově otevřené restaurace Šlechtovka. „To je teda blbost. Já mám omezené možnosti pohybu, ale myslím si, že park začíná tam, kde končí současná linka. Proč bychom se měli vozit tramvaji až doprostřed parku? Souvisí to snad nějak s provozem Šlechtovy restaurace? Chápu, že by chtěli mít asi větší tržby, když její restaurování stálo tolik peněz. Ale hluk a bezpečí provozu pro uživatele parku bude jistě minusová okolnost,“ uzavírá Jáchym.

Video
Video se připravuje ...

Ve Stromovce, v oblasti Za drahou vzniklo nové piknikové místo s grilem. Veronika Foltová

Fotogalerie
19 fotografií