V době pandemie byl počet srážek z důvodu úbytku turistů a menšího pohybu lidí po městě výrazně nižší, loni se tak oproti roku 2021 více než zdvojnásobil. „Řada chodců si za tu dobu zřejmě odvykla nebo zapomněla, jak správně přecházet přes přechod pro chodce. Nárůst počtu srážek přímo na přechodech ukazuje, že řadě chodcům dává zebra pocit bezpečnosti či absolutní přednosti i před tramvají," uvedl dopravní ředitel DPP Ladislav Urbánek.

Tramvaj má na přechody vždy přednost

Nehod na přechodech bylo loni podle podniku loni 33, na zastávkách 21 a při přecházení mimo přechod 43. Urbánek zdůraznil, že tramvaj má na přechodu vždy přednost a její brzdná dráha je výrazně vyšší, než v případě osobního auta. Rizikové je podle něj mít v uších sluchátka nebo se dívat do mobilního telefonu. Rizikům podnik již několik let věnuje kampaň Neskákej mi pod kola, v jejímž rámci například jezdí po Praze tramvaj polepená varovnými nápisy.

Loni v 51 případech tramvaje srazily muže, ve 21 ženy a ve 12 děti. V jednom případě tramvaj srazila dvě osoby. Šest srážek skončilo bez zranění a 41 byla pouze s lehkými poraněními. Naopak těžkých zranění bylo 19, což je téměř pětkrát více, než v roce 2019. Všechny smrtelné případy se týkaly mužů, v jednom případě chodec zemřel při přelézání spřáhla mezi vozy v soupravě v momen kdy se rozjela, což je mimořádně riskantní. Na 25 nehodách se podíleli cizinci, v roce 2019 jich bylo 19.

Srážky s chodci podle údajů DPP loni tvořily jen asi šest procent celkového počtu nehod tramvají. I v případě srážek s auty se počet vrátil na úroveň roku 2019, kdy jich bylo o zhruba tři procenta více než loni.

Fotogalerie
23 fotografií