Vedení města se snaží v dlouhodobém horizontu řešit stále narůstající počet aut. Praha jako město s historickým centrem má omezené možnosti, jak auta do centra adaptovat, proto se snaží zlepšit především veřejnou dopravu a přesvědčit lidi k jejímu užívání. Kromě výstavby nových tramvajových tratí a nové linky metra D, by s tím měl pomoct i projekt Metro S.

I když by se podle názvu mohlo zdát, že se jedná o další trasu metra, není tomu tak. Bude se jednat o trasu městské železnice, něco jako německé S Bahny. „Pražská železniční síť je v současné době v podstatě na svém limitu a příliš ji už nerozšíříme, právě tunel pro městskou a příměstskou železniční dopravu by toto mohl výrazně změnit,“ vysvětlil Lukáš Titl z IPR s tím, že cílem je samozřejmě dostat co nejvíce lidí z aut právě do městské hromadné dopravy.

Správa železnic společně s Ropidem, IPR a magistrátem nyní připravují trasy, kudy by podzemní tunel mohl vést. V příštím roce bude také zadána k vypracování studie, která posoudí aspekty proveditelnosti tohoto projektu a především ekonomickou náročnost. „Během příštího roku chceme vybrat tu nejlepší variantu a tu následně rozprojektovat detailněji. Kromě ekonomické efektivity chceme prověřit i dopady na území,“ řekl Jakub Bazgier ze Správy železnic.

Kudy by nová příměstská železnice měla vést, tedy zatím není jasně dané, uvažuje se ale o zastávkách na Smíchově, Karlově náměstí nebo u Státní opery. Řeší se i zastávka Florenc a na náměstí Bratří Synků, kudy by vedla trať směrem na Benešov. Přesné umístění zastávek právě určí připravované studie.

Fotogalerie
4 fotografie