Vypracování studie zadalo vedení města v roce 2019 Institutu plánování a rozvoje (IPR), pro který ji vytvořilo architektonické studio Aoc ateliér. Ulice Národní, 28. října, Na Příkopě a Revoluční kopírují původní staroměstské hradby. Dnes funguje na principu promenády a obchodní třídy pouze oblast mezi Jungmannovým náměstím a náměstím Republiky, cílem je rozšířit tento charakter na celou délku korza. „Dnes je to jedno z nejrušnějších a také nejvýznamnějších kulturně společenských center Prahy. Bohužel je to také prostor přesycený nevzhlednou reklamou, v převážné většině přetížen automobilovou dopravou jak v pohybu, tak parkujícími auty v ulicích,“ uvedl náměstek pražského primátora pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček (TOP 09).

Koncepce počítá se zklidněním dopravy v rušné Národní ulici, to však bude podle radními schváleného dokumentu spíše dlouhodobějším cílem s horizontem následující dekády. Jako první by měly úpravy začít na opačné straně korza v Revoluční ulici, k čemuž už v minulosti vznikla studie. Kromě širších chodníků a odstranění bariér zde přibudou na dvě desítky nových stromů. Úpravy by měly být podle informací IPR dokončeny v roce 2024.

Součástí schválené koncepce je i návrat tramvají, které mají propojit zastávky Náměstí Republiky, Národní třída a Muzeum. „Tramvaj zde jezdila do roku 1985, kdy došlo k rozhodnutí ji zrušit po dokončení výstavby metra,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Výhledově by pak tramvaj podle schváleného dokumentu mohla pokračovat až do ulice Hybernská.

Fotogalerie
15 fotografií