Vypracování studie zadalo vedení města v roce 2019 Institutu plánování a rozvoje (IPR), pro který ji vytvořilo architektonické studio Aoc ateliér. Ulice Národní, 28. října, Na Příkopě a Revoluční kopírují původní staroměstské hradby. Dnes funguje na principu promenády a obchodní třídy pouze oblast mezi Jungmannovým náměstím a náměstím Republiky, cílem je rozšířit tento charakter na celou délku korza. „Dnes je to jedno z nejrušnějších a také nejvýznamnějších kulturně společenských center Prahy. Bohužel je to také prostor přesycený nevzhlednou reklamou, v převážné většině přetížen automobilovou dopravou jak v pohybu, tak parkujícími auty v ulicích,“ uvedl náměstek pražského primátora pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček (TOP 09).
Koncepce počítá se zklidněním dopravy v rušné Národní ulici, to však bude podle radními schváleného dokumentu spíše dlouhodobějším cílem s horizontem následující dekády. Jako první by měly úpravy začít na opačné straně korza v Revoluční ulici, k čemuž už v minulosti vznikla studie. Kromě širších chodníků a odstranění bariér zde přibudou na dvě desítky nových stromů. Úpravy by měly být podle informací IPR dokončeny v roce 2024.
Součástí schválené koncepce je i návrat tramvají, které mají propojit zastávky Náměstí Republiky, Národní třída a Muzeum. „Tramvaj zde jezdila do roku 1985, kdy došlo k rozhodnutí ji zrušit po dokončení výstavby metra,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Výhledově by pak tramvaj podle schváleného dokumentu mohla pokračovat až do ulice Hybernská.