Na možnou hrozbu upozornil geolog Miroslav Bubík před dvěma roky, meandr řeky je totiž významnou geologickou lokalitou. Nic se nedělo, až nyní dorazila Wróblovi na stůl zpráva České geologické společnosti, která jeho obavy potvrzuje.

„Situace je vážná. Břeh je nyní od protihlukové stěny jen 13 metrů. Každá větší voda může jeho posun urychlit a ze silně frekventovaného čtyřproudého tahu udělat koryto řeky,“ uvedl Bubík.

Musíme jednat rychle

„Chci svolat zástupce Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), Povodí Odry a města Třince, aby se co nejrychleji našlo řešení. Nikdo ani nechce pomyslet, že by se v případě havárie silnice versus řeka ty tisíce kamionů a aut vrátily na obecní cesty sedmi obcí podél obchvatu,“ doplnil Wróbel.

Osudová jedenáctka

Stav za protihlukovou stěnou se stále mění a meandr se rychle přibližuje k mezinárodní spojnici. „Pokud by ji divočejší stav vody odnesl, následky budou nedozírné,“ doplnil Bubík. Podle něj Povodí Odry uvedlo, že tento problém není jejich starost.

„Víme o tom a hledáme řešení,“ řekl mluvčí ŘSD Miroslav Mazal. Na vytoužený obchvat v délce 11 kilometrů na silnici I/11 čekali lidé na Třinecku a Jablunkovsku 11 let, za tu dobu se vystřídalo11 ministrů dopravy.

Hlavní tah na Slovensko se rozjel v roce 2017. Provoz je tak silný, že jakákoliv oprava znamená hodinové kolony.

VIDEO: Začátek výstavby obchvatu Opavy před dvěma lety.

Video
Video se připravuje ...

V Opavě začala výstavba obchvatu ŘSD ČR

Fotogalerie
6 fotografií