Nová kruhová křižovatka, o které rozhodli radní Prahy 1 prý bez vědomí magistrátu, má být součástí nového režimu dopravy v nejužším centru hlavního města. „Jedná se o součást celkové regulace dopravy, předně uzavření Havlíčkovy ulice, kudy vedl tranzit. Lidé si historicky pamatovali, že si zrychlili cestu přes ucpanou magistrálu průjezdem ulicemi Na Poříčí, Havlíčkova, Dlážděná, Jindřišská a Politických vězňů a u opery se připojili,“ vysvětlil Blesku radní Prahy 1 pro dopravu Richard Bureš (58, ODS). Kruhák podle něj navíc výrazně sníží průjezdnost přiléhajících ulic.

Magistrát zuří

Magistrát je na mrtvici. „S tímhle já nemám nic společného a opravdu mě bolí se na to dívat. Asi si museli udělat alespoň takový malý okruh v centru města, když jiné městské části pod vedením ODS blokují skutečně potřebný Pražský okruh,“ naštval se primátor Zdeněk Hřib (40, Piráti). Zuří i jeho náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (34, Praha Sobě). „K dohodě s magistrátem nikdy nedošlo, a proto také opatření nerealizuje TSK, ale Praha 1,“ uvedl.

Takhle to bude

Ulice Hybernská bude nově obousměrně průjezdná, naopak Havlíčkova ulice se uzavře pro všechna auta s výjimkou zásobování a složek IZS. Nově zde vznikne pěší zóna. Ulice Těšnov bude nově obousměrná a bude do ní povolen vjezd z ulice Na Poříčí, což má zrychlit cestu na magistrálu.

Dopravní expert: Snad nezmizí parkování

„V případě Hybernské se hovoří o umožnění přímějšího spojení do západní části ulice u Prašné brány. Otázka je, kolik lidí vlastně do této části ulice bude jezdit, aby se to vůbec vyplatilo, protože navazující ulice jsou buď slepé, nebo jednosměrné. Když přijedu od Bulhara, můžu se akorát na tom objezdu otočit a jet zpátky, protože nikam dál nedojedu, s výjimkou toho cancourku k náměstí Republiky, dál už je totiž pěší zóna. Trošku se obávám, aby v oblasti neubyly desítky parkovacích míst,“ míní Roman Budský.

Těšnov pomůže

Obousměrný provoz na Těšnově podle Budského složité dopravní situaci naopak pomůže. „Řadě lidí to zkrátí cestu na magistrálu a zároveň uleví přiléhajícím ulicím. „Samotný kruhový objezd pak dopravu na místě zpřehlední a zlepší tak bezpečnost chodců i řidičů. Cyklistický pruh mi nepřišel příliš využívaný, takže změnu vítám,“ uvedl dopravmní expert.

Opozice to zjistila náhodou

Nespokojenost s řešením neskrývá ani opozice na radnici Prahy 1. „Nejsme z toho nadšení. Pan radní Bureš nás s projektem předem vůbec neseznámil. My jako Piráti bychom především ocenili nějakou transparentnost a projednání dané věci s veřejností a opozicí. Na dopravní komisi jsme se o projektu dozvěděli jen náhodou, když se jeden z členů na připravovanou změnu zeptal,“ řekl člen dopravní komise Prahy 1 Michal Štěpán (57, Piráti).

Video
Video se připravuje ...

Selfie z Prahy 26 Matěj Smlsal, Matěj Šrám, David Vaníček

Fotogalerie
16 fotografií