„Je to hnus!" píše ve facebookové skupině Robert. „Už tomu chybí jen dvěstě jasně zelených baliset a bude to dokonale krásné,” kritizuje Petr. Radní pro dopravu Richard Bureš (ODS) z Prahy 1, ale kritiky uklidňuje. „Jdeme cestou vodorovného dopravního značení, ne stavebně, minimální počet odrazek, aby to splňovalo podmínky. Žádné velké obrubníky, decentní způsob, nebudou tam žádné sloupky. Méně křiklavé než kruhový objezd na Národní třídě," prozradil Blesku, jak kruhový objezd bude vypadat. 

Praha 1 k zavedení kruhového objezdu u Prašné brány přistoupila kvůli zlepšení dopravní situace v centru. Ulice Hybernská, na které se Prašná brána nachází, měří zhruba 600 metrů. Obousměrná je ale jen mezi Opletalovou ulicí a magistrálou. Od křižovatky před Prašnou branou až po Opletalovu je Hybernská jednosměrná. Kdo se chce tedy autem dostat do západní části Hybernské, musí centrum složitě objíždět, a to přes Jindřišskou, Panskou a ulici Na Příkopě. „To je zbytečných pár stovek metrů, v ulici Jindřišská navíc auta jezdí přes koleje a překáží tramvajím. Prosadili jsme proto, že Hybernská bude obousměrná v celém svém úseku. V dávnější minulosti to tak bylo,“ sdělil radní Bureš pro server prazskypatriot.cz. „Na křižovatce u Prašné brány vznikne malý kruhový objezd. Zavedeme tak podobný režim jako v ulici Národní, kde se osvědčil a ulevilo se ulicím Perlová, Skořepka a Na Perštýně,“ pokračoval.

Výhoda pro cyklisty

Radní Bureš navíc říká, že zřízením kruhového objezdu u Prašné brány pomůže i cyklistům. „Protisměrná cyklostezka se bude rušit, která dělala problémy při parkování, na Národní třídě se ukázalo, že je-li to takhle obousměrně, tak přirozeně tam auta jezdí pomalu a cyklisté mohou jet také po vozovce. Dříve, pokud se cyklisté chtěli dostat do ulice Na Příkopě, tak museli porušit předpisy. Protože v tom kousku nic nebylo," dodal radní Bureš.

Fotogalerie
9 fotografií