„K dnešnímu dni máme na covid-19 celkem 93 pozitivně testovaných provozních zaměstnanců, tj. řidičů, strojvedoucích, dispečerů, dozorčích a hasičů. To je násobně méně než loni v březnu, v nejhorším období celé pandemie. V současnosti neplánujeme žádné další změny v provozu MHD,“ uvedl v pondělí Šabík.

Pražská veřejná doprava v současné době jezdí podle takzvaných poloprázninových jízdních řádů, kdy jsou mimo jiné prodlouženy intervaly nebo omezeny některé spoje. Ty jsou zaváděny pravidelně na začátku každého roku, a to kvůli nižšímu počtu cestujících v tomto období. „Pandemie nové varianty omikron zatím nemá na tyto provozy zásadní dopad,“ dodal Šabík.

Mimořádná omezení se tak dotknou pouze zmíněné lanovky, jejíž provoz bude v pondělí ukončen v 16:30. V následujících dnech bude jezdit od 10:00 do 18:00 a ve čtvrtek bude mimo provoz. Cestující mohou běžně lanovku využít od 9:00 do 23:30.

Opatření

Kvůli pandemii byla pražským dopravním podnikem zavedena některá dílčí opatření. Lidé nemohou nastupovat do tramvají a autobusů předními dveřmi, prostor v jejich blízkosti je za první řadou sedadel oddělen páskou a sedadla v této zóně nelze využívat. Lidé nastoupí všemi dveřmi pouze u nejnovějších typů tramvají, kde je kabina řidiče zcela oddělena.

DPP zavedl kvůli koronavirové variantě omikron také interní opatření. Kvůli snížení kontaktu zaměstnanců se změnila organizace práce na dispečincích a střídacích bodech řidičů a strojvedoucích. V případě zvyšujícího se počtu pozitivně testovaných je podnik připraven například navýšit přesčasy nebo využije zaměstnance pracující na dohodu a případně posune termíny pravidelných školení řidičů.

DPP zaznamenal od začátku pandemie covidu úbytek počtu cestujících. Ztráta na jízdném v loňském roce by mohla dosáhnout 750 milionů až jednu miliardu korun, přesné číslo DPP nyní počítá.

Video
Video se připravuje ...

Takhle zapadá měsíc za Petřínem.  Dušan Gejdoš

Fotogalerie
21 fotografií