„Dá se říct, že rok 2021 obecně nebyl z hlediska propadu tržeb tak výrazný jako v roce 2020. Počítáme, že propad by mohl být okolo tři čtvrtě až jedné miliardy. Já si optimisticky myslím, že okolo tři čtvrtě miliardy korun," řekl Witowski.

Dopravní podnik v současné době dává dohromady účetní závěrku za loňský rok. Přesnou částku, o kolik na jízdném loni přišel, tak bude znát po jejím dokončení. DPP je největší městská firma a provozuje MHD.

Největší propad v průběhu pandemie zaznamenala pražská MHD při první vlně pandemie od 11. března do 26. května 2020, kdy ubylo oproti běžnému stavu až 83 procent cestujících. V půlce března tehdy klesl počet cestujících v metru z více než milionu denně na 200.000 lidí. Počet cestujících se následně zvyšoval a snižoval podle pandemických vln. Dosud se nedostal na úroveň před pandemií.

Kvůli covidu není možné od tohoto pondělí nastupovat předními dveřmi a prostor v jejich blízkosti je za první řadou sedadel oddělen páskou a sedadla v první řadě nelze využívat. Přední dveře se neotevírají ani u starších typů tramvají a rovněž zde. Lidé nastoupí všemi dveřmi pouze u nejnovějších typů, kde je kabina řidiče zcela oddělena.

DPP zavedl kvůli koronavirové variantě omikron také některá interní opatření. Kvůli snížení kontaktu zaměstnanců se změnila organizace práce na dispečincích a střídacích bodech řidičů a strojvedoucích. V případě zvyšujícího se počtu pozitivně testovaných je podnik připraven například navýšit přesčasy nebo využije zaměstnance pracující na dohodu a případně posune termíny pravidelných školení řidičů.