„Připravuje se projekt na jeho kompletní rekonstrukci. Nyní jsme na počátku projekčních prací pro územní a stavební a územní řízení na to, aby Hlávkův most mohl být rekonstruován. Já odhaduji, že někdy na konci roku 2024, či v roce 2025, by mohla být rekonstrukce zahájena,“ řekl Scheinherr.

Opravu mostu chystá magistrát již několik let. Projekt měl připraven v roce 2018, avšak tehdy jej kvůli demolici mostních oblouků odmítli památkáři a práce se tak zbrzdily. „My jsme zjistili přesný stav oblouků a budou moci být zachovány,“ řekl náměstek.

Při rekonstrukci nebude most podle náměstka nikdy kompletně uzavřen. „Je ze dvou paralelních mostních konstrukcí. Most bude rekonstruován tak, že provoz bude vždy ze dvou třetin zachován,“ řekl Scheinherr.

Most, který je součástí severojižní magistrály, má od loňska ve směru z centra nový dlážděný povrch. TSK začala loni na podzim pracovat i v opačném směru. Zde by práce měly být dokončeny po zimní přestávce letos na jaře.

Památkově chráněný Hlávkův most složený z několika částí je 13. mostem od jihu Prahy a slouží pro silniční a tramvajové dopravu. Železobetonový most se stavěl ve dvou etapách v rozmezí let 1909 až 1912 a byl otevřen 6. února 1912. O další části se most rozšířil v letech 1958 až 1962. Od svého vzniku nebyl přejmenován. Denně po něm přejede skoro 70 000 aut.

Pražské mosty

Problémy se stavem mostů má Praha dlouhodobě. Na začátku prosince 2017 spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé. Město zprovoznilo na původním místě lávku novou. TSK předloni zahájila opravu Barrandovského mostu a v pracích bude pokračovat letos. Delší dobu se chystá oprava Libeňského mostu a ve špatném stavu je také Palackého most. Kromě toho magistrát plánuje stavbu Dvoreckého mostu mezi Prahou 4 a 5 a mluví se také o novém Rohanském mostu, který by propojil Karlín a Holešovice.

Fotogalerie
5 fotografií