Projíždějící rychlíky musely v Pačejově před rekonstrukcí zpomalit na 65 km/h, nyní mohou jet až stovkou. „To zkrátí jízdní doby vlaků na spojnici Českých Budějovic a Plzně. Kromě samotné stanice Pačejov se renovovaly také části obou navazujících dvoukolejných úseků do Horažďovic předměstí a do Nepomuku,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Nevyhovující nástupiště nahradila dvě nová o délce 120 metrů, vysoká 55 cm nad kolejemi. Přístup na ně vede podchodem, který ozdobily kresby dětí z místní základní a mateřské škol. Ty přenesl výtvarník během dvou dnů na stěny podchodu a šikmých přístupových chodníků.

Postaví i terminál

Celková rekonstrukce byla první vlaštovkou, v příštím roce má vzniknout na frekventované železniční trati i nový přestupní terminál. „Podařilo se nám udělat těsně vedle nádraží přestupní terminál v Nepomuku a nově v Blovicích, takže přestup z autobusu na vlak je pro cestující okamžitý a pohodlný. Je tam i dostatek parkovacích míst. Jsme proto rádi, že bude podobná rekonstrukce probíhat i v Pačejově,“ dodal náměstek hejtmanky Pavel Čížek.

Opravou prochází také nádražní budova. Získala novou střechu, vyměnila se okna a dveře, opravou a zateplením prošla fasáda. V interiéru se opravily tři byty a společné prostory.

Cestujícím bude k dispozici renovovaná čekárna, vše do konce letošního roku. Kompletně celá rekonstrukce pačejovské stanice vyšla na téměř 1,3 miliardy Kč.

VIDEO: Podchod k nástupištím zdobí v Pačejově kresby dětí z místní školky i základní školy.