Pátek 19. dubna 2024
Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela
Oblačno, déšť 8°C

Podcast: Velkolepý návrat GTA? Cyberpunk 2077 byl větší průšvih, říká novinář

Video se připravuje ...
Autor: jim - 
30. listopadu 2021
05:00

Dlouho očekávaný šestý díl herní série Grand Theft Auto stále nespatřil světlo obrazovek, a tak se studio Grove Street Games rozhodlo oprášit třetí díl (2001), Vice City (2002) a San Andreas (2004). Hry remasterovali a 11. listopadu je vydali pro konzole a počítače. Jenže nadšení uživatelů vystřídalo vztek a posměch nad množstvím bugů. Podle redaktora Blesk.cz Ladislava Leimera ale chyby nejsou tak hrozné, jako při vydání podobně očekávaného Cyberpunku 2077.

Počátek počítačových a konzolových her Grand Theft Auto nalezeneme na konci devadesátých let, kdy v roce 1997 vyšel první díl. Na dnešní dobu byl téměř nepředstavitelně pro počítače ke stažení zdarma. Základní princip hry, kdy se jako zloděj/gangster pohybujete po městě, kradete auta a peníze, zabíjíte lidi a plníte mise, zůstal stejný od prvního dílu po pátý. Nejdůležitější odlišnost od novějších pokračování je snímání města a postav seshora, GTA III to sice také umožňovalo, ale zároveň přišlo s novátorským 3D pohledem hlavní postavy. Ten je od té doby využitý až do posledního pátého dílu a dokonce je i ve hrách pro mobilní telefony.

Hraní za 3D postavu nebylo tehdy nikterak revoluční, ale otevřený svět, mafiánskou tematiku a kombinaci jěždění s vozidly a střílení, začaly kopírovat i další studia: „V kontextu té doby byla trojka graficky vybroušená,“ hodnotí malou revoluci, kterou pro novou generaci konzolí způsobilo GTA III, náruživý hráč a odborník Ladislav Leimer. Po velkém úspěchu přišlo pokračování Vice City a završením byla hra San Andreas. Všechny tři díly vyšly letos v listopadu jednotně jako Grand Theft Auto: The Trilogy - Definitive Edition.

Listopadové oficiální spuštění prodeje, pronásledovala velká kontroverze a hráči si stěžovali na bugy, kdy kupříkladu v San Andreas se postava CJe začne zničehonic propadat do temnoty, jindy při jemném nárazu auto odletí několik desítek pryč a podobně. Pro PC byla trilogie na pár dní stažená a sami tvůrci ze studia Rockstar se omluvili, že „remasterovaná trilogie nedorazila na trh ve stavu, který by odpovídal našim vysokým standardům kvality. A pochopitelně tedy i standardům, které naši fanoušci očekávali,“ uvedli.

Cyberpunk byl průšvih

Podle Ladislava Leimera to ale takové selhání a problém nebyly. „Já dělím bugy na dvě skupiny. Jedna vám pokazí hru, že to musíte restartovat nebo hrát od znova. Ta druhá, že to vypadá blbě. Je to sice směšný, ale můžete to hrát dál,“ vysvětluje novinář a tím, že tohle je případ trilogie. Nejvíce bugů hráči a také on sám zaznamenali v San Andreas, přesto lze hlavní misi dokončit. Jen si budete muset zvyknout, že CJ nebude mít třeba několik hodin obličej a jiným postavám budou chybět zase části těla. Naopak nejpovedenější je dle jeho zkušeností Vice City. 

Podobně očekávaný jako GTA, byl Cyberpunk 2077 od polského studia CD Projekt. Po několika odkladech šla hra do prodeje od 10. prosince 2020, sci-fi střílečka ovšem měla tolik problémů, že ji oficiální obchod PlayStation Store stáhl dočasně z prodeje. Takhle špatně na tom GTA na PlayStationu 5 podle Leimera není: „Cyberpunk byl totální průšvih. Jednak to nevypadalo, jak slibovali. Druhak ta hra byla nestabilní, padala přibližně každou půl hodinu. Naopak v GTA jsou záchytné body tzv. check pointy, takže i když hra spadne, začnete o pět minut později,“ porovnal známé hry novinář webu Blesk.cz.

Čím nadchlo „gétéáčko“ hráče po roce 2000, co z her se do nové verze nedostalo, a proč tvůrci „oživují“ staré a oblíbené hry, rozebral v Blesk Podcast novinář Ladislav Leimer:

Video Blesk Podcast: Velkolepý návrat GTA? Cyberpunk 2077 byl větší průšvih, říká novinář 1/96 - Jiří Marek
Video se připravuje ...

Garaken 123 ( 30. listopadu 2021 12:30 )

Eh napsat že cyberpunk padal každou půl hodinu je celkem kravina hrál jsem hned po vydání a dohrál jsem to úplně v pohodě pár bugů se našlo ale nic hrozného to nebylo samozřejmě se tímto nechci zastávat cyberpunku ale nevím teda na čem to hrál autor článku

Zobrazit celou diskusi