„Rekonstrukcí prošlo 394 metrů vodovodu z let 1925 až 1926 a 365 metrů kanalizace z let 1890 a 1899,“ uvedl generální ředitel Brněnských vodáren a kanalizací Jakub Kožnárek.

Podle něj se kanalizace v Solniční ulici nachází v hloubce osmi metrů v blízkosti historických hradeb. „Z toho důvodu byla rekonstruovaná v klasicky ražené štole, na povrchu byly viditelné jen vstupní šachty. V Opletalově a České už nebyly v takové hloubce, a proto byl otevřený výkop,“ dodal Kožnárek.

Podle radního Brna pro investice Davida Grunda (ODS) se práce kvůli hradbám zdržely, ale vše bylo konzultováno s archeology.

Kontrastní dlažba

Nové jsou i povrchy ulic. „Na Solniční směrem k Moravskému náměstí jsou žulové kostky z Vysočiny a chodníky z kamenných dlaždic z Jeseníků. Aby dlažba nezanikla v jednolité šedé ploše, jsou úseky světle a tmavě šedých kamenných dlaždic opticky rozbity okrovými a žlutými tóny,“ uvedla primátorka MarkétaVaňková. Chodníky jsou navíc širší než před rekonstrukcí. V Opletalově jsou pak betonové dlaždice.

Stejné dláždění by mělo být časem i v celé České ulici. „V budoucnu jsou v plánu práce v navazující části České směrem k náměstí Svobody,“ poznamenal Grund. Nyní také začaly práce na rekonstrukci kanalizace a vodovodu blízkých ulic Veselá a Besední.

VIDEO: Klubu železničních modelářů Brno hrozí vystěhování. Bývalá textilka Mosilana, kde sídlí, se bude bourat.

Video
Video se připravuje ...

Klubu železničních modelářů Brno hrozí vystěhování Zdeněk Matyáš

Fotogalerie
3 fotografie