Společnost PCT vznikla v roce 2018, radní tehdy uvedli, že firma bude finančně soběstačná a na svůj provoz si vydělá. Bohužel pandemie koronaviru vše změnila a firma tvrdě doplatila jak na masivní odliv turistů, tak i na lockdowny, kvůli kterým byly veškeré památky zavřené.
Městská firma tak přišla o miliony ze vstupného. Aby se zachoval provoz svěřených památek ve standardním režimu, pražští radní rozhodli, že navýší základní kapitál firmy, aby nedošlo k problémům s cash flow.
Praha má novou vizuální identitu. Chce se prezentovat jako kulturní metropole a ne jako centrum alkoturismu
45milionová injekce
„PCT je v současné době stále jen na 20 % zisku oproti roku 2019. Pokud chceme zachovat provoz organizace, který nám generuje nemalé finanční prostředky z provozu turistických objektů, musíme nyní navýšit její kapitál. Schválili jsme navýšení o 45 milionů korun, nyní bude PCT disponovat celkovým kapitálem 111 milionů korun,“ řekla radní pro kulturu Hana Třeštíková (Praha Sobě).
„Tyto finance nebudou použity na pokrytí provozních ztrát, ale budou sloužit pouze jako prostředek k vyřešení problému s cash flow,“ dodala radní. Základní jmění bude navýšeno úpisem 45 000 kusů listinných akcií a budou upsány bez veřejné nabídky peněžitým vkladem. Jediným akcionářem společnosti je hlavní město.
Naláká Praha movitější turisty?
PCT nespravuje pouze některé pražské památky, vytváří i kampaně na podporu turistického ruchu a snaží se upravit tvář Prahy, aby nebyla vnímána jen jako město vhodné k alkoturismu. Kampaň, která má do Prahy přilákat movitější turisty, spustil PCT na začátku října.
„Chceme hlavní město zbavit nálepky levného alkoturismu. Společně s PCT budujeme z Prahy novou značku, která osloví zejména kultivovanou klientelu se zájmem o kulturu, památky nebo kvalitní gastronomii. Největším přínosem pro město je turista, který bude mít k naší metropoli osobní vztah a bude se sem rád vracet,“ říká Třeštíková.
Kampaň, která bude stát asi 40 milionů korun, bude probíhat výhradně v on-line prostoru. Potřebná data, jako je věková skupina turistů a jejich nákupní návyky zprostředkuje firma Mastercard. „To nám umožní kampaň cílit co nejefektivněji,“ říká předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro.
V kampani chce PCT představit Prahu jako autentické místo. Na pomoc si proto pozvala řadu umělců jako je skupina Tata Bojs, smyčcové kvarteto Unique Quartet, nositele Grammy Award Ondřeje Pivce nebo progresivní taneční uskupení Dekkadancers. S nimi vznikly videospoty, které novou image budou podporovat.
Založena byla i nová webová stránka StayinPrague.eu a to v angličtině a němčině, kde cizinci mohou nalézt možnosti ubytování, aktuální protiepidemická opatření nebo si právě přehrát některý z natočených spotů.