„Soutěž je vypsaná tak, že nás nezajímá jenom cena, ale hodnoticím kritériem je kvalita, která je měřena délkou zhotovení díla, délkou záruční doby a v neposlední řadě též kvalifikací týmu,“ řekl náměstek. Dodal, že dodavatele by město chtělo vybrat do konce roku.

Východní vyústění mostu bude u Žlutých lázní severně od Jeremenkovy ulice, západní povede poblíž tramvajové zastávky Lihovar. Projekt pro stavbu mají na starosti ateliéry Tubes a Atelier6 na základě výsledků architektonické soutěže. Cena projektu byla v soutěži stanovena za 132,7 milionu korun. Návrh s kubistickými prvky podle vedení města přinese zlepšení dopravy, a to zejména MHD, kdy některé linky nebudou muset jezdit Podskalím a přes Palackého most. Prostor pod mostem má být využit pro volnočasové aktivity a kavárnu. Součástí projektu je návrh nové tramvajové zastávky Dvorecký most.

Zatím poslední pražský most přes Vltavu, Trojský most, byl zprovozněn v říjnu 2014. Nahradil Trojský tramvajový most z roku 1981, přezdívaný „rámusák“, jehož provoz byl ukončen 7. října 2013. Loni město zprovoznilo novou lávku přes Vltavu v Troji na místě té, která se zřítila v roce 2017. Magistrát také nedávno v tendru vybral firmu Skanska, která postaví lávku mezi Holešovicemi a Karlínem přes ostrov Štvanice. Karlín a Holešovice by měl v budoucnu spojit i nový Rohanský most, o jeho stavbě nicméně magistrát zatím nerozhodl. Mnohé mosty přes Vltavu jsou ve špatném stavu a město je postupně opravuje, aktuálně například Barrandovský.

Fotogalerie
15 fotografií