„Hlávkův most byl ostuda už dost dlouho a řidiči na nový povrch čekali léta. Jízda po druhém nejvytíženějším pražském mostu a důležité spojnici Nového města, Karlína a Holešovic už konečně nebude připomínat polňačku,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Silničáři předláždí plochu o rozměru 3350 metrů čtverečních. Dlažbu kompletně rozeberou, vyrovnají nerovnosti ve spodní vrstvě a na místo vrátí původní žulové kostky. Vyměněné budou také kanalizační vpusti. TSK letos v září uvedla, že proti výměně dlažebních kostek za asfaltový povrch se postavili památkáři, navíc by práce byly technicky složitější.

„Řidičů se oprava dotkne minimálně, budou zachovány dva jízdní pruhy a opravovaný jízdní pruh bude převeden na tramvajové těleso,“ uvedla dále Lišková. Oprava je plánována do letošního 12. prosince, poté se práce na zimu přeruší a budou pokračovat až na jaře příštího roku.

Historie mostu

Památkově chráněný Hlávkův most složený z několika částí je 13. mostem od jihu Prahy a slouží pro silniční a tramvajové dopravu. Železobetonový most se stavěl ve dvou etapách v rozmezí let 1909 až 1912 a byl otevřený 6. února 1912. O další části se most rozšířil v letech 1958 až 1962. Od svého vzniku nebyl přejmenován. Denně po něm přejede skoro 70 000 aut.

Problémy se stavem mostů má Praha dlouhodobě. Na začátku prosince 2017 spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé, město zprovoznilo na původním místě lávku novou. TSK loni zahájila opravu Barrandovského mostu a delší dobu se chystá oprava Libeňského mostu. Ve špatném stavu je také Palackého most. Kromě toho magistrát plánuje stavbu Dvoreckého mostu mezi Podolím a Prahou 5, která by měla začít začátkem příštího roku. Mluví se také o novém Rohanském mostu, který by mohl propojit Karlín a Holešovice.

Video
Video se připravuje ...

Hlávkův most. David Zima

Fotogalerie
17 fotografií