„Nová trať a kapacitnější tramvajová doprava bude sloužit nejen Pražanům bydlících na Dědině, ale také obyvatelům nových obytných projektů, které v současnosti vznikají mezi Drnovskou ulicí a Pražským okruhem. A do budoucna zcela jistě i pro rozvojové území Nová Ruzyně, které přímo sousedí s novou tratí, jižně od Vlastiny ulice,“ uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.

Tendr na zhotovitele chce podle ředitele podnik vyhlásit co nejdříve. Na jaře příštího roku plánuje DPP uzavřít s vítězem smlouvu. Samotná stavba potrvá 19 měsíců. „Pokud se nám povede začít stavět příští rok v březnu, první cestující by se po nové trati mohli svézt na konci roku 2023,“ dodal Witowski.

Nová trať začne u smyčky Divoká Šárka, která zůstane v provozu. Odtud povedou koleje po Evropské a odbočí do Vlastiny ulice. Na jejím konci odbočí doprava do Drnovské ulice a povede do smyčky Dědinská. Ta bude ve směru z centra vlevo od Drnovské.

Proměna ulice

Proměna čeká i Vlastinu ulici. Ve středu ulice bude stromořadí a od něj k oběma okrajům zatravněná tramvajová trať. Vedle budou jízdní pruhy a místa pro podélné parkování aut. Ulice se tak na jižním okraji mírně rozšíří a ukrojí část sousedního areálu ve správě ministerstva obrany. Nové stromořadí bude v úseku mezi Drnovskou ulicí a tramvajovou tratí. DPP vysadí víc než 170 nových stromů.

Na trati bude pět párů zastávek. Ve směru z centra města to budou Divoká Šárka na Evropské ulici mezi křižovatkami s Libockou a Vlastinou ulicí. Dále zastávka Vlastina před křižovatkou ulic Vlastina a U Silnice, Sídliště na Dědině u budovy nákupního centra a České pošty, předposlední bude Ciolkovského a konečná Dědinská.

Proti prodloužení trati se v minulosti postavili někteří obyvatelé Dědiny. Obávali se například o úbytek zeleně nebo parkovacích míst.

DPP v současné době buduje prodloužení trati z Barrandova do Holyně, která bude posléze protažena do Slivence. Budována je také nová smyčka na Zahradním Městě. Plánováno je prodloužení trati z Modřan na Libuše a v uplynulých měsících byla zprovozněna prodloužená trať z Pražského povstání na Pankrác.

Fotogalerie
8 fotografií