Projekt pro stavbu mostu mají na starosti ateliéry Tubes a Atelier6 na základě výsledků architektonické soutěže. Cena projektu byla v soutěži stanovena za 132,7 milionu korun. Nyní se dokončuje dokumentace.

Návrh s kubistickými prvky přinese zlepšení dopravy, a to zejména MHD, kdy některé linky nebudou muset jezdit Podskalím a přes Palackého most. Prostor pod mostem má být využit pro volnočasové aktivity a kavárnu. V tendru nebude hodnocena pouze cena, ale také délka záruční doby, délka stavby a kvalifikace firmy.

Kde bude?

Východní vyústění mostu bude u Žlutých lázní severně od Jeremenkovy ulice, západní povede poblíž tramvajové zastávky Lihovar, kde již vznikla odbočka na most. Podle dřívějších informací města se dokumentace ještě rozšíří o trojúhelníkové prostranství mezi autobusovou zastávkou Lihovar a Strakonickou, který původní návrh neřešil. Kromě toho bude dokumentace řešit vodáckou základnu, která je na místě vyústění nového mostu v Podolí. Ta bude zbourána a projektanti dostali na úkol navrhnout její náhradu.

Most bez aut

Někteří zastupitelé kritizovali, že po mostě nebudou moct jezdit auta. Mezi nimi byl například opoziční zastupitel Václav Bílek (ANO). Poslanec a opoziční zastupitel Patrik Nacher (ANO) zase kritizoval cenu. „Kdybychom byli v koalici, tak bychom od vás za to dostali po čuni,“ řekl.

Zatím poslední pražský most přes Vltavu, Trojský most, byl zprovozněn v říjnu 2014. Nahradil Trojský tramvajový most z roku 1981, přezdívaný „rámusák“, jehož provoz byl ukončen 7. října 2013. Loni město zprovoznilo novou lávku přes Vltavu v Troji na místě té, která se zřítila v roce 2017. Magistrát také nedávno vypsal tendr na stavbu další lávky propojující pražské Holešovice a Karlín. Výhledově je v plánu stavba Rohanského mostu propojujícího Karlín a Holešovice. Mnohé mosty přes Vltavu jsou také ve špatném stavu a město je postupně opravuje, aktuálně například Barrandovský.

Fotogalerie
13 fotografií