Zahájení výstavby Dvoreckého mostu plánujeme v polovině příštího roku, ale bude záležet na rychlosti stavebního řízení, které bychom chtěli zahájit do dvou měsíců,“ uvedl mluvčí. Projekt pro stavbu mostu vypracovaly firma Tubes a Atelier6, cena byla 132,7 milionu korun.

Hofman dodal, že město firmám zadalo projekt ještě rozšířit o trojúhelníkové prostranství mezi autobusovou zastávkou Lihovar a Strakonickou, který původní dokumentace neřešila. „Magistrát rozšířil zadání pro architekty, aby připravili řešení i pro tento navazující prostor a v budoucnu, po dobudování Dvoreckého mostu a úpravě jeho okolí, zde nezůstala stávající neupravená plocha,“ uvedl mluvčí.

Kromě toho se rozšíření zadání projektu vodácké základny, která je na místě vyústění nového mostu v Podolí. Ta bude zbourána a projektanti dostali na úkol navrhnout její náhradu. „Konkrétní náklady na realizaci těchto dodatečných úprav zatím nejsou vyčísleny, ale budeme se pohybovat v řádu malých jednotek procent z celkové ceny projektu,“ doplnil Hofman.

Most za miliardu

Stavba mostu by podle dřívějších odhadů měla stát zhruba miliardu korun. Město vybralo autory návrhu v architektonické soutěži, do které se přihlásilo 45 návrhů. Vítězný návrh odkazuje na kubismus. Východní vyústění stavby bude u Žlutých lázní severně od Jeremenkovy ulice, západní povede poblíž tramvajové zastávky Lihovar. Součástí projektu je návrh nové tramvajové zastávky Dvorecký most.

Zatím poslední pražský most přes Vltavu, Trojský most, byl zprovozněn v říjnu 2014. Nahradil Trojský tramvajový most z roku 1981, přezdívaný „rámusák“, jehož provoz byl ukončen 7. října 2013. Loni město zprovoznilo novou lávku přes Vltavu v Troji na místě té, která se zřítila v roce 2017. Magistrát také nedávno vypsal tendr na stavbu další lávky propojující pražské Holešovice a Karlín. Výhledově je v plánu stavba Rohanského mostu propojujícího Karlín a Holešovice. Město rovněž postupně již stojící mosty přes Vltavu opravuje, mnohé jsou ve špatném stavu.

Fotogalerie
18 fotografií