„Původní osvětlení tunelů v tomto úseku (Želivského - Náměstí Míru) pochází z let 1978 až 1980. V současnosti máme vysoutěženého dodavatele a podepsanou smlouvu. V následujících týdnech budeme projednávat realizační dokumentaci. Chtěli bychom začít s realizací tohoto projektu nejpozději v první polovině letošního léta,“ sdělil vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík.

Původní zářivkové osvětlení v tunelech metra je už nevyhovující. Nahradí jej tak nové, energeticky úspornější LED osvětlení. Ve většině případů se jedná ještě o původní technologii. „Druhým důvodem výměny je zvýšení požární bezpečnosti v metru,“ uvedl Šabík.

Výměnu DPP započal na trase C mezi Hájemi a Kačerovem, kde je nové osvětlení již mezi stanicemi Háje a Opatov. V současné době podnik dokončuje výměnu mezi Roztyly a Kačerovem a následně zahájí práce mezi Roztyly a Chodovem. Jako poslední přijde na řadu výměna osvětlení mezi stanicemi Chodov a Opatov. „Celý projekt plánujeme dokončit do konce října 2022,“ uvedl Šabík.

Výměna čeká také další úseky. DPP připravuje projektovou dokumentaci například pro úseky Želivského - Skalka na trase A nebo mezi Smíchovským nádražím a Novými Butovicemi na trase B.

Pražské metro má tři linky s celkem 61 stanicemi. První úsek metra na lince C byl hotov v roce 1974, po druhé trase A začaly jezdit vlaky v roce 1978 a třetí trasa B se rozjela v roce 1985. Nyní město buduje čtvrtou linku D z Pankráce do Písnice. První úsek má být hotov za zhruba sedm let.

Fotogalerie
24 fotografií