Tramvajový provoz bude přerušen v úseku od zastávky Náměstí Bratří Synků až k Vozovně Pankrác. „Trať v ulicích Na Pankráci a v Táborské pochází ještě z roku 1985, část z roku 1986, a je nezbytné ji kompletně zrekonstruovat. Místo současných velkoplošných panelů bude nová trať na betonové desce s pružným upevněním kolejnic a asfaltovým povrchem,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský.

Podnik vymění 5,5 kilometrů kolejnic, kolejový trojúhelník v křižovatce Vladimírovy a Nuselské ulice. Vymění rovněž 300 metrů čtverečních dlažby a odstraní více než 1500 velkoplošných panelů. Trať bude oproti té současné tišší.

Proměna čeká i na jednotlivé zastávky. Nově budou mít bezbariérový přístup a podnik doplní přístřešky. Výjimkou je zastávka Nuselská radnice ve směru z centra, kde budou úpravy provedeny později, a to kvůli chystaným stavebním úpravám v jejím okolí. Zavedena bude nově preference tramvají na křižovatkách a na některých místech bude trať oddělena od automobilů.

Na nové místo bude posunuta zastávka Pražského povstání. Bude blíže metru a pro cestujících vznikne pohodlnější přestup z tramvají na metro. Na loni nově vybudovaném prodloužení kolejí z Pražského povstání na Pankrác vznikne nová zastávka Kotorská, která bude v úrovni stejnojmenné ulice.

Náhradní doprava

DPP zavede pro cestující náhradní autobusovou dopravu X18 a X93 a současně změní trasu autobusová linka 193. Tramvaje číslo 18 a 93 budou končit na smyčce mezi Otakarovou a náměstím Bratří Synků.

V loňském roce byl již opraven úsek tramvajové trati o Vozovny Pankrác ulicí Na Veselí, který byl ve špatném stavu. Zároveň byl postaven zmíněný nový úsek na Pankrác. DPP je největší městskou firmou a provozuje MHD.