V současnosti je v nastavení mobilní aplikace možné personalizaci reklamy přijmout, či odmítnout. Od poloviny dubna to nebude závislé na vůli uživatelů – nově bude všem zobrazována reklama na základě druhu obsahu, se kterým nějakým způsobem interagují.

Konec možnosti výběru

„Od 15. dubna se vaše nastavení změní a reklamy, které uvidíte, mohou začít vycházet z toho, co děláte na TikToku,“ ohlašuje oznámení, jež se zobrazuje při spuštění aplikace. Z pohledu provozovatele se jedná o poměrně logický krok, neboť dobře zacílená reklama přináší lepší výsledky a tím i větší zájem ze strany potenciálních inzerentů.

TIP: Netflix spustil Fast Laugh. Z obdoby TikToku se máte smíchy posadit na zadek

TikTok ústy svého tiskového mluvčí tvrdí, že se „zavázal“ respektovat soukromí svých uživatelů. „Budeme i nadále transparentní, pokud jde o naše postupy v oblasti ochrany osobních údajů, a pomůžeme uživatelům pochopit jejich možnosti ochrany osobních údajů v našem Centru zabezpečení.“

Změna v nastavení ochrany osobních údajů reflektuje způsob, jakým fungují reklamy na mnoha jiných sociálních sítích včetně Twitteru, Facebooku a Instagramu. Uživatelé se mohou odhlásit z personalizované reklamy na základě sledování na jiných webech, avšak nikoli z personalizace vycházející z aktivity na stránkách či v aplikacích dané platformy. Uživatelům tedy nadále zůstane možnost volby, zda smí sociální síť personalizovat reklamu na základě dat získaných z jiných aplikací a webů.

TIP: YouTube letos chystá konkurenci pro TikTok, přímé nakupování a možnost příspěvků pro tvůrce

Tato změna pravděpodobně souvisí s připravovanou aktualizací mobilního operačního systému Apple iOS 14, která bude vyžadovat souhlas uživatelů se sledováním jejich dat napříč aplikacemi pro účely cílení reklamy. Všem aplikacím, které si nevyžádají svolení, hrozí pozastavení nebo odebrání z App Store.