Zákaz se má týkat oblasti ohraničené ulicemi Malešická, Jana Želivského, Koněvova, areálem kolejí VŠE u ulice Jeseniova a parkem Židovské pece. „Navržená zóna zákazu vjezdu pivních kol je shodná s připravovanou zónou 30, která by měla být vyznačena na jaře tohoto roku. Díky tomu nebude zóna zákazu vjezdu pivních kol vyžadovat instalaci žádného dalšího fyzického svislého značení,“ stojí v radními schváleném dokumentu.

Zákaz bude mít formu dopravního omezení, o které rada pořádá místní silniční úřad. Podobné opatření loni uskutečnila Praha 8 v Karlíně, původně do konce loňského roku a nyní natrvalo. O zákaz na území celého širšího centra se pokoušel i pražský magistrát, jeho opatření nicméně loni zrušil soud na základě žaloby několika firem. O zákazu neměl podle soudu rozhodovat magistrát, který má vydávat dopravní opatření pouze na silnicích první třídy, zatímco zákaz pivních kol se týkal zejména nižších komunikací. V případě městských částí by to problém být neměl.

Pivní kola se nevrátila

I když se do centra města mohla pivní kola vrátit v polovině loňského srpna, nestalo se tak, což je dáno především absencí turistů kvůli pandemií koronaviru. Provozovatelé vozítek zároveň uvedli, že připravují vlastní návrh regulace jejich provozu a jednají o něm s městskými částmi.

Takto turisté popíjeli na pivních kolech v centru Prahy v roce 2018:

Pivní kola jsou další z řady turistických atrakcí, na něž si v posledních letech stěžují obyvatelé centra města. Magistrát v minulosti pomocí změny zákona docílil zákazu vozítek segway, řešilo se i omezení tzv. elektrokoloběžek, připomínajících spíše mopedy, nebo jízdních kol v některých pěších zónách. Problém s pivními koly se dotkl i jiných evropských metropolí, například Amsterodam je zakázal. Vlastní zákaz už má delší dobu Praha 7, platí v Letenských sadech.

Fotogalerie
8 fotografií