Obsah se zobrazuje v kartách „Short videos“, které spadají pod službu Google Discover. Ta je směsicí nejrůznějších odkazů, o kterých algoritmus vyhodnotí, že by se vám mohly líbit. Discover existuje buď přímo na některých telefonech s Androidem, či právě v mobilní aplikaci vyhledávače Googlu.

TIP: Jak smazat TikTok: zrušit účet je jednoduché, ale nejprve raději odstraňte videa

Dosud se v kartách objevovaly především videa z YouTube nebo jiných video platforem, v Česku spíše neznámých (indický Trell, projekt Tangi apod.). Na rozšíření o TikTok a Instagram poprvé upozornil web Search Engine Roundtable.

Po kliknutí na video je uživatel přesměrován na webovou verzi sociální sítě, aplikace se nespustí, ani když ji máte nainstalovanou. Stačí jeden krok a jste zpět na vyhledávači. To je přitom to, o co Googlu jde - aby lidé co nejdéle zůstali na jeho platformě. Ukojí touhu lidí po zábavním obsahu vyprodukovaném třetí stranou a zároveň a z toho sám profituje. Podobný princip existuje dlouho například u textů zpravodajských webů (byť to část mediálního trhu kritizuje).

TIP: Instagram mění hlavní nabídku. Chce více prodávat a zobrazovat video

Zatím není jasné, jestli existuje dohoda mezi Googlem a Instagramem a TikTokem, například s Twitterem ji firma má. Proto jsou jeho příspěvky a videa indexovány již od roku 2015. Samotný Google jen pro TechCrunch potvrdil, že novinku na mobilních zařízeních testuje.