Muži versus ženy: Kdo utrácí více?

Češi si během Black Friday pořídí většinou tři nové věci a průměrně přitom utratí necelé čtyři tisíce korun. Větší částku pak utratí muži. Hodnota jejich objednávky je průměrně 3 871 Kč. U žen je pak útrata o trošku nižší, české zákaznice nechají v obchodech 3 247 Kč.

Ve výzkumu, který provedla Asociace pro elektronickou komerci, se ukázalo i to, že Češi nejčastěji nakupují mezi 10–11 hodinou dopoledne. Více než polovina dotázaných spotřebitelů přiznala, že nakupují i v pracovní době.

Výrazný nárůst zájmu o spotřební zboží během Black Friday potvrzuje i marketingový manažer Electro Worldu Tomáš Kovářík: „Během slevových akcí zaznamenáváme opravdu rapidní nárůst objednávek. Největší zájem je tradičně o televize, mobilní telefony i herní konzole. Hodně se prodávají i holicí strojky nebo chytré hodinky.“

Slevové akce Čechy lákají po celý rok

Cíleně se na slevy během Black Friday připravuje až 60 % lidí. Ti si dávají peníze stranou speciálně na tuhle velkou slevovou akci. Zhruba stejný počet lidí má dopředu rozmyšlené, jaké konkrétní zboží si pořídí. Podíl spontánních nákupů na celkovém obratu je nižší. Nejvíce během Black Friday děláme radost sami sobě. Ale velká část útraty padne na vánoční dárky nebo vybavení domácnosti.

Obchodníci se ale snaží prodejně slabší měsíce podporovat během celého roku. Pokud chcete nakoupit výhodně a ušetřit, určitě se vyplatí sledovat, jaké akce obchodníci pořádají. „Slevové akce jsou mezi českými zákazníky oblíbené během celého roku. V rámci třídenní akce Slevové šílenství, která proběhla letos v září, jsme zaznamenali bezmála 20 tisíc objednávek a lidé s námi ušetřili více než 15 milionů korun,“ shrnuje oblíbenost slev Tomáš Kovářík. Stejný zájem pak očekává i během chystaného Black Friday na Electro Worldu.

Češi očekávají, že se slevy budou pohybovat kolem 50 %. Slevovým akcím důvěřují a cíleně v nich každý rok nakupují.