Jedná se o jeden z nejvíce frekventovaných dopravních uzlů, zároveň je také místem, které teď nevzbuzuje pozitivní pocity. Studie se proto zaměří zejména na otevření terminálu pro pěší a zlepšení a zjednodušení přestupů na jednotlivé druhy dopravy,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Studie se zaměří i na veřejná prostranství v okolí terminálu.

IPR podle Váchy v mezidobí ve spolupráci s dopravním podnikem, Technickou správou komunikací a organizátorem pražské veřejné dopravy Ropid připravuje rychlá opatření, která alespoň částečně zlepší současný neutěšený stav terminálu.

Zadání studie schválili radní hlavního města v dubnu. Podle tehdy schváleného dokumentu je jejím cílem mimo jiné prověřit kvalitu a stav nosných konstrukcí, nahradit části lávky novým technickým řešením, přeměnit prostor před stanicí metra a vyřešit jeho odvodnění. Součástí návrhu má být také analýza stánků a obchodů. Vzniknout má úschovna kol a zavazadel.

Parkování

Na Černém Mostě také magistrát začal stavět P+R parkovací dům pro 880 aut. Kromě proměny terminálu čeká Prahu 14 i změna nedaleké stanice metra Rajská zahrada. Tady pražští radní schválili projekční práce na stavbu lávky pro pěší, která propojí stanici s plánovanou vlakovou zastávkou.

Fotogalerie
6 fotografií