Pivní kola zakázalo původně rozhodnutí magistrátu, proti kterému se ale postavili jejich provozovatelé a obrátili se na soud. Ten letos už v květnu rozhodnutí vedení města zrušil v podstatě kvůli mezeře v zákoně, která neumožňuje vedení města takový zákaz vydat na všech silnicích po městě. Právě Praha 1 měla s touto turistickou atrakcí největší problémy a po rozhodnutí soudu oznámila, že hodlá zabránit kolům vjet do centra po svém, pomocí zákazů vzejdu. O jednání se zástupci kol informoval na Facebooku předseda Komise pro dopravu Prahy 1 Vojtěch Ryvola.
Chceme jednat
Kola mohla teoreticky vyjet už v půlce srpna, jejich provozovatelé se ale chtějí s městskými částmi i s magistrátem nějak domluvit. Už dříve avizovali, že chtějí připravit koncepci, která by stanovovala například omezení počtu kol, které do ulic vyrazí nebo snížení rychlosti nebo omezení konzumace piva na kolech.
Jasná pravidla
Mluvili také o tom, že by se zřídily pevné trasy, které se vyhnou místům, kde jsou byty, což nyní představili dopravní komisi Prahy 1. Navrhli trasu, která by se měla víceméně držet břehu Vltavy. Radní pro dopravu Richard Bureš (ODS) snahu provozovatelů kol o domluvu ocenil a upozornil, že nedopustí návrat kol do rezidenčních čtvrtí. „Praha 1 by přivítala jasně definovanou dohodu s pravidly a sankcemi, která by umožnila bez napadání u soudu omezit provoz obdobných zařízení na zbylé části Prahy 1 tak, aby případní budoucí podnikavci, kteří nebudou v asociaci, nemohli začít znovu šířit hluk a narušovat veřejný pořádek,“ uvedl.
Provozovatelé chtějí určit pevné nástupní místo na Dvořákově nábřeží a odtud pokračovat po náplavce až k Rudolfinu, kde zatočí na ulici 17. listopadu a pak zamíří přes Mánesův most na druhý břeh. I tady se chtějí držet řeky jezdit okolo Úřadu vlády po Kosárikově nábřeží, kde je však zatím podle současných předpisů jednosměrka, kola by tedy jezdila do protisměru.
Pod okny ministra
Dál chtějí pokračovat po nábřeží Edvarda Beneš až ke Štefánikovu mostu s možnou přestávkou na WC u Čechova mostu. Poté chtějí jezdit zpět na druhý břeh přes Štefánikův most a pokračovat okolo budovy ministerstva průmyslu a obchodu zpátky na Dvořákovo nábřeží.
Kromě Prahy 1 se tato trasa týká i Prahy 7, do které právě úsek nábřeží Edvarda Beneše mezi Čechovým a Štefánikovým mostem, spadá. „S tímto konkrétním návrhem zatím obeznámeni nejsme, nicméně se u nás rovněž ohlásili zástupci provozovatelů pivních kol, kteří nám chtějí prezentovat svůj koncept řešení stávající situace. Plánujeme se tedy s nimi sejít a s jejich návrhem se seznámit,“ uvedl mluvčí městské části Martin Vokuš. Vyjádření Prahy 1 zjišťujeme.
Roušky se vrátily do škol: „Byli zodpovědní, zapomnělo jen pár jedinců,“ chválí žáky pražští ředitelé
Radní z Prahy 1 Bureš také doplnil, že se kromě budoucí trasy se vyjednává i například o vybavení kol elektromotory, aby nebránili provozu při rozjezdu, o GPS modulech a dalších detailech. Nyní budou muset provozovatelé jednat se všem městskými částmi, kterých se jejich trasa dotkne a poté dojde ke společnému jednání všech. Poté by mohlo dojít k nějaké dohodě.