O modernizaci trati do Kladna a vybudování železničního spojení na letiště v Ruzyni se mluví už od 90. let minulého století. Nové spojení má být elektrizované, vedené po dvou kolejích a mělo by umožnit provoz vlaků jedoucích na letiště i do Kladna v desetiminutových intervalech. Stavět by se podle SŽ mohlo začít v roce 2024. Podle náměstka ředitele Správy železnic Mojmíra Nejezchleba vyjde plánované spojení na 40 miliard a dá se předpokládat, že dokončeno bude nejdříve v roce 2029, napsala Mladá fronta Dnes.
Sousedka o Blance Ž. (†60) z Radotína: Porodní asistentku ubodal manžel?! Minulý týden se vrátili z dovolené!
Podle stávajícího projektu SŽ má část trasy od Veleslavína přes Střešovice do Dejvic vést dvěma jednokolejnými tunely. V Dejvicích vznikne nová podpovrchová zastávka. Zbytek pražské části koridoru přes Stromovku na Výstaviště bude veden po povrchu.
Tři možnosti
Odborníci z univerzity v Bochumi preferují jižní trasu, která pod povrchem kopíruje Střešovickou ulici až k Ústřední vojenské nemocnici, odkud se odklání směrem k Veleslavínu. Mezi možnými trasami vlakového spojení na letiště je podle německých expertů nejhorší možností vést trať hloubeným mělkým tunelem v trase stávající železniční trati, napsala Mladá fronta Dnes. Takové řešení by obyvatele z okolí obtěžovalo hlukem a vibracemi. Tato tzv. severní tunelová varianta začínající pod ulicí Pod Hradbami obsahuje rovněž dlouhý úsek stavěný formou hloubeného tunelu a i její následující úsek vede mělce pod rezidenční zástavbou.
Tragédie v Bohumíně, požár hotelu Olympik: Co dělat, když vám oheň odřízne přístupovou cestu? Hasiči radí
Kromě jižní varianty němečtí experti nevyloučili ani středovou variantu, ale ta v části území prochází nestabilním podložím, a byla by tak náročnější a rizikovější než varianta jih. Správa železnic bude podle deníku nyní volit už jen mezi jižní a středovou variantou vedení tunelu.