Podle dřívějších informací je v Praze 10 odhadem 25 000 parkovacích míst, z toho 7 000 v oblasti Vršovic a části Vinohrad, kde se zóny spustí jako první. Městská část zóny zavádí s odůvodněním, že Praha 10 je obklopena městskými částmi, kde už fungují, a parkující auta se přesouvají na její území. Projekt zón radní Prahy 10 schválili začátkem března, následně mohli obyvatelé posílat svoje připomínky, které radnice částečně nebo zcela zapracovala. O změnách v systému zón rozhodují pražští radní, kteří rozšíření schválili začátkem června.

Radnice zřídila pro vydávání karet výdejní místo v prvním patře úřadu městské části, v místě bývalého zastupitelského sálu. „Mile mě překvapil zájem našich občanů o on-line formu, kterou máme k dispozici jako první městská část hned od začátku. Občané si mohou vše potřebné vyřídit přes takzvané osobní stránky uživatele, jež spravuje Technická správa komunikací,” uvedl místostarosta Prahy 10 pro dopravu a parkování Martin Sekal (ODS).

První regulace parkování začala v 80. letech v Praze 1. Takzvané modré zóny byly poprvé zavedeny v roce 1996 v části Prahy 1. Nyní jsou do systému zapojeny Praha 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 13, 16 a 22. Parkovací karta pro rezidenty, tedy lidi s trvalým pobytem v dané zóně, stojí 1 200 korun ročně za první a 7 000 korun za druhé auto. Praha 10 je podle počtu obyvatel druhou největší pražskou městskou částí po Praze 4, žije tam přes 11 .000 lidí.

Fotogalerie
5 fotografií