S kampaní přišlo vedení Prahy již na konci května. Slibuje si od ní, že příláká lidi ze všech koutů Čech, kteří si chtějí užívat krás hlavního města, a má je motivovat k tomu strávit tu alespoň jednu noc. Funguje to tak, že hotely zapojené do kampaně dostanou poukázky s body, které mohou pak směnit za vstup na různé turistické atrakce. Od prvního července za každou noc strávenou v hlavním městě dostanou turisté dva tyto body, maximálně jich lze získat osm. Musí se však ubytovat v hotelu, který se do kampaně zapojil. 

Zoo je populární

Nabídka je poměrně pestrá, vydat se lze například do Národního muzea, různých galerií nebo lze za body „koupit“ třeba komentované prohlídky židovského města nebo vstupenky do zoo. Právě o tu je podle mluvčí její mluvčí Heleny Petákové velký zájem. „Za dobu trvání kampaně voucher dosud využilo 2 938 lidí. Zoo Praha je tak na prvním místě v seznamu atraktivit, které lze v rámci kampaně navštívit,“ uvedla.

Hotely, penziony nebo třeba i kempy se mohly do projektu zapojit od 15. června a za uplynulý měsíc se podle agentury Prague City Tourism zapojilo 354 podniků, což je asi polovina ubytovacích zařízení po celém městě. 

Prouza Prahu chválí

Prezident SOCR Tomáš Prouza aktivitu vedení Prahy ocenil a domnívá, se že díky kampani V Praze jako doma bude propad celého sektoru zhruba o čtvrtinu menší, než kdyby se nedělalo nic. „Obecně mohu říct, že pražská podpora cestovního ruchu patří spolu s tou jihočeskou mezi to nejlepší, co dokázaly kraje a města dát dohromady. Vynikne to zejména ve srovnání se sliby vlády rozdat každému voucher na 10 000 Kč na dovolenou, ze kterých nakonec nebylo vůbec nic,“ uvedl pro Blesk.cz

Dodal, že hotely se musí snažit i samy. „Pokud někdo nedělá vůbec nic a jen se spoléhá na pomoc ostatních, příliš si nepomůže,“ domnívá se. 

Propad je jistý

To, že tržby z turismu budou výrazně nižší, je již téměř stoprocentně jisté. Minulý rok do Prahy přijelo přes 17 milionů turistů, z toho přes 8 milionů bylo ze zahraničí. Kvůli koronaviru však lidé po celé Evropě spíše omezili cesty za hranice.

Pražské hotely počátkem července hlásily, že mají obsazeno jen asi 20 až 30 procent pokojů, stále však doufají, že situace se během léta zlepší. Hlavní město láká do kulturních institucí i Pražany. Držitelé Lítačky mají vstup do vybraných kulturních institucí za během července a srpna za polovinu.

Fotogalerie
37 fotografií