Národní kulturní památka Vyšehrad je významnou památkovou lokalitou v metropoli. Do svých několika objektů láká jak české, tak zahraniční návštěvníky. Cílem soutěže bylo najít nový styl prezentace, který sjednotí a zjednoduší komunikaci směrem k veřejnosti i uvnitř areálu a podpoří image památky i jako duchovního místa a aktivního městského parku, který poskytuje příjemná místa pro všestranné trávení volného času, uvádějí pořadatelé soutěže.

V jako Vyšehrad, nebo Vratislav?

Nové logo tvoří písmeno V a dvojtečka složená ze symbolu dvou hvězd. Odkazují svým provedením k iniciále, ke králi Vratislavovi II., který na Vyšehradě sídlil koncem 11. století a zřídil vyšehradskou kapitulu. V celé historii českých zemí nebylo posléze krále, který by z Vyšehradu učinil své sídlo, proto je osoba Vratislava II. pro citadelu tak významná, nehledě na to, že by na Vyšehradu měl být i pohřben. Hvězda je symbolem ducha a nadčasovosti, ve vertikálním spojení pak symbol odkazuje i na samotný název místa Vyšehrad - Vyšší město (Akros - Polis).

Porota ocenila, že vizuální styl poskytuje neutrální minimalistický rám a bude dobře využitelný v praxi instituce. „Systém je důstojný, respektuje ducha místa, umožňuje vkládat další prvky a drží dobře pohromadě, je skutečně srozumitelný a jsem si jistá, že značka bude velmi účinná,” uvedla Jana Vinšová z pořádající organizace Czechdesign.

V praxi až na podzim

Soutěž měla pět účastníků, kromě vítězného dua návrhy vypracovali ještě Roman Černohous, Jan Bartoň, 20YY Designers a seskupení Adam Uchytil, Jakub Korouš a Štěpán Prokop. Veřejnost se s novým stylem prezentace bude moci seznámit na podzim, kdy budou nové mapy a informační letáky. V příštím roce se identita propíše i do webových stránek a orientačního systému v areálu.

Fotogalerie
15 fotografií