Hejma trvá na tom, že radnice bude hájit zájmy hlavně obyvatel Prahy 1. Ocenil však, že se nábřeží zprůjezdnilo alespoň v noci, což ulehčilo obyvatelům ulice Divadelní a Karolíny Světlé, kam auta nyní směřují. „Děkuji za to, že v pondělí jsme společně odstranili tu velkou hanbu v podobě žlutočerných panelů,“ sdělil od řečnického pultu zastupitelům hlavního městě k posledními vývoji na nábřeží.

Upozornil však, že Praha 1 úplně nechce, aby se na tomto místě konaly veřejné akce i vzhledem k tomu, že v okolí je mnoho míst, kde se stále něco děje. Zmínil například Střelecký ostrov, Kampu nebo piazzetu národního divadla.

„Pojďme to tam zklidnit, udělat to tam hezké a nedělat z toho z toho cirkus, pouť, to my tam nechceme,“ dodal. Plán magistrátu, který se objevil včera, počítá totiž i s například využitím parku pro různé workshopy nebo pódium pro kulturní akce. 

Magistrát nechal odstranit betonové bloky ze Smetanova nábřeží
Autor: Blesk:Daniel Černovský

Hlavně spolu mluvme

Hejma se s vedením Prahy domluvil, že budoucí podobu nábřeží bude Praha 1 koordinovat ve spolupracovat s Institutem plánování a rozvoje Prahy, který připraví průnik všech možných záměrů, které už padly. Vyzval také vedení hlavního města, aby za ním chodilo s návrhy a předpokládá, že finální stav bude výsledkem domluvy. 

Hejmův koaliční kolega a radní pro dopravu Prahy 1 Richard Bureš (ODS) starostův pohled sdílí. Obává se, že Smetanovo nábřeží by se mohlo proměnit v Holešovickou tržnici. „Jen s hrůzou čekám, kdy přijede lochneska, kolotoč a střelnice, to skutečně nechceme,“ řekl. Sám by si představoval koncept omezení dopravy v centru tak, aby se většina aut spíše centru města vyhnula. 

Scheinherr: „Nebylo to ideální“

Náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) připustil, že opatření na Smetanově nábřeží zpočátku nebylo uskutečněno úplně ideálně, ale betonové zábrany tam být musely z bezpečnostních důvodů. „Když si ten dopravní režim sedne a řidiči si nějakým způsobem zvyknou, tak můžeme přistoupit ke zkrášlování a vylepšování,“ řekl.

Dodal, že omezování automobilové dopravy v centru je součástí prakticky všech klíčových strategických dokumentů města i minulých usnesení zastupitelů i Prahy 1 a úkolem rady je dohlížet na jejich plnění. Opatření na nábřeží podle něj navíc ani žádný větší vliv na dopravu nemá. Náměstek popřel tvrzení, že se vyhýbá jednání. „Jednám s každým, kdo mě o to požádá,“ uvedl.

Fotogalerie
23 fotografií