Město společně s autory dokumentace pro územní rozhodnutí ještě v květnu zahájilo s vybranou firmou koordinační jednání. „Průzkum byl zahájen rešeršemi historických vrtů v území a projednáváním vstupů na pozemky, které budou průzkumem dotčeny,“ uvedl mluvčí magistrátu Vít Hofman. Kdy přesně město začne s novými vrty, neuvedl.

Průzkum se nebude dělat hloubenými štolami tak, jak je tomu například u Radlické radiály či stavby metra D. „Spočívá především v pořízení průzkumných vrtů a geofyzikálních měření v trase okruhu a jejich následném vyhodnocení,“ uvedl Hofman. Přes osm desítek sond bude sloužit pro geofyzikální, hydrogeologický a korozní průzkum. Město tak bude mimo jiné zjišťovat, jaké horniny jsou v podloží a jaké mají vlastnosti a pevnost.

Prodloužení tunelů

Vedení Prahy nechalo loni přepracovat původní projekt dostavby. Proti dřívějšku jsou v aktuálním plánu z původních 4,2 kilometru na 8,5 kilometru prodlouženy tunely, změnily se výjezdy z nich a změněny jsou i podoby některých křižovatek. Na některých místech v blízkosti stavby budou pozemky určené pro výstavbu i pro novou zeleň.

Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem na Prahu 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a dále po Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. Uvnitř okruhu žije zhruba půl milionu obyvatel. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

Fotogalerie
11 fotografií