„Tato stavební sezona je velice intenzivní a má za úkol přinést nejenom modernizaci, ale taky snížení vibrací, hluku, ozelenění a zrychlení a zpříjemnění cestování především uživatelům tramvajové dopravy,“ řekl řekl předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys

Nejdůležitějšími jsou podle něj modernizace trati mezi Třebovicemi a Novou Vsí, kde je cílem zvýšit rychlost, a ve Výškovické ulici. „Na úseku Třebovice - Nová Ves plánujeme v průběhu prázdnin investovat 130 milionů korun. Modernizace na trati Výškovická bude od září do listopadu a jedná se o investici 124 milionů korun,“ řekl Morys.

Terminál i parkoviště

DPO už má uzavřenou smlouvu na úpravu tramvajové smyčky Hlučínská za 44 milionů korun, pracovat se tam bude o prázdninách. V budoucnu by tam měl vzniknout přestupní terminál. Město tam chce vybudovat parkoviště, kde by lidé přijíždějící z Opavska mohli odstavit auta a dál pokračovat tramvají.

Zvyšovat rychlost se bude také na úseku mezi Zárubkem a Hranečníkem. Oprava tratí se chystá v ulicích Pavlovově a Závodní. Upravovat se bude nástupiště na Vřesinské smyčce nebo tramvajová zastávka Nová huť hlavní brána. Podnik už upravuje trať v oblasti náměstí Svatopluka Čecha v Přívoze a chystá úpravu zastávek u Kotvy v Zábřehu.

„Vytvoří se taková vana s pryžovou vrstvou, která zamezí šíření vibrací a potažmo hluku do okolí. Ta pryžová vana se vylije betonem,“ popsal ředitel technického úseku DPO Martin Chovanec. Takto modernizovaná trať podle něj vydrží až 50 let, což je až dvojnásobek proti klasickým pražcům.