Lidem od poloviny loňského prosince na vršovickém nádraží sice slouží nové čtvrté nástupiště, kde zastavují linky S8 z Prahy do Čerčan a S88 do Dobříše, od okénka, kde si koupí jízdenku, na něj ale musejí absolvovat cestu dlouhou téměř kilometr a půl až do Bartoškovy ulice. Časově jim to tak zabere klidně až o půl hodiny déle. 

To by se ale mělo 22. června změnit. „Ve stanici Praha-Vršovice vyrůstá provizorní lávka, která umožní přístup na všechna nástupiště přímo od budovy,“ uvedla Správa železnic na twitteru. 

V provozu jsou nyní také první dvě nástupiště, ke kterým vede podchod od staniční budovy. Třetí nástupiště je momentálně přestavováno. V budoucnu by všechny nástupiště měl spojit podchod vedoucí od staniční budovy až k Bartoškově ulici, dokončení rekonstrukce je však plánováno až na podzim 2021.

Rekonstrukce vršovické stanice je součástí rozšíření železničního koridoru mezi pražskou Hostivaří a Vršovicemi. Práce za 4,4 miliardy korun zahrnují vedle kolejiště ve Vršovicích také stavbu nové stanice Praha-Zahradní Město, zastávky Eden a také mostů od Průběžné ulice v Zahradním Městě až po most přes Botič ve Vršovicích. Rozestavěná je také nová napájecí stanice a technologická budova v Zahradním Městě a ve Vršovicích. Téměř sedmikilometrový koridor bude po dokončení první tuzemskou čtyřkolejnou tratí. Na stavbě spolupracují stavební společnosti Metrostav, Swietelsky Rail CZ a SMP CZ.

Video
Video se připravuje ...

Nádraží Vršovice Eva Fornálová, Blesk

Fotogalerie
34 fotografií