Některé cestovní kanceláře nabídku tuzemských pobytů téměř zdvojnásobily a neustále ji doplňují o nová místa, penziony a hotely. Cestovní kanceláře a agentury také hlásí, že zájem o tuzemskou dovolenou činí i 90 procent z celkové poptávky.

Morava, hory a bazén

Největší zájem mají Češi o týdenní pobyty s polopenzí a o ubytování s bazénem. Z destinací jsou v kurzu Jižní Morava a také hory – Krkonoše a Šumava. Možnosti, jak vybírat dovolenou, poskytovatelé či zprostředkovatelé pobytů stále rozšiřují a zdokonalují. Zadávat lze nejrůznější kritéria a vybírat třeba i podle toho, zda chcete dovolenou strávit na kole, bydlet na chatě či v lodní kajutě.

Autor: Shutterstock

Hurá do Prahy!

Na lokální klientelu se zaměřily také mnohé pražské hotely standardně obsazené především cizinci. Ubytování například spojují v balíčcích s návštěvou zajímavých pražských atrakcí. Tím chtějí vyjít vstříc zejména mimopražským rodinám s dětmi, pro které letošní léto představuje ideální příležitost pro návštěvu Prahy za velmi zajímavých, cenově dostupných podmínek.

Levnější pivo?

Podle odborníků se styl cestování letos promění rychleji než kdy dříve, patrné to bude zejména v oblastech, kde cestovní ruch stál ve velkém na zahraničních turistech, třeba právě v Praze, ale i v Českém Krumlově či vyhlášených lázeňských městech. Tam všude lze očekávat výraznou proměnu tzv. cenových map. Co to znamená v praxi? Již nyní je na pražském Staroměstském náměstí možné si dát pivo za 50 korun, což dříve bylo nemyslitelné, běžně se tam prodávalo za trojnásobek…

Malí i velcí

I v nabídce dovolené v Česku se objevují služby typické spíš pro zahraniční dovolené, jako jsou např. animátoři, animační programy, služby hlídání dětí. I ty mohou dospělým a dětem zpříjemnit pobyt např. při poznávacím zájezdu, pobytu v hotelu apod.