Ke změně technologie čištění přistoupil podnik kvůli delší účinnosti, než mají klasické prostředky. Nová technologie má ochránit cestující až dva roky. Účinnost bude DPP ověřovat vždy po šesti měsících v náhodně vybraných deseti tramvajích a stejném počtu autobusů a vozů metra. "Pokud dodavatel nedostojí svým deklaracím v účinnosti, budeme požadovat opakovanou dezinfekci vozů na jeho náklady," uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.

Dezinfekční přípravek je aerosol nanášený na stropy, bočnice, skla, dveře, sedačky, madla a podlahu. Ošetřit vnitřek jedné stometrové soupravy metra o pěti vozech zabere minimálně hodinu. Souprava musí být před užitím nové technologie vyčištěna běžným způsobem a musí být odstraněny graffiti. Po dezinfekci musí vozy minimálně dvě hodiny stát a odvětrávat.

Na tramvaje a autobusy jiná látka

Čištění tramvají začalo včera večer ve vozovně Žižkov a v garážích Vršovice. Na ně použije jinou látku než v metru, a to na bázi kationtového polymeru polyhexamethylenguanidinu. Pomocí rozprašovačů látka pokryje vnitřek vozu. Po odvětrání a odpaření vody se na povrchu vytvoří ultratenká ochranná vrstva. Ošetření jednoho vozu touto technologií zabere zhruba 10 minut.

Tramvaje a autobusy bude podnik čistit jinou látkou kvůli kratší době její aplikace. Cílem je, aby všechny vozy MHD byly vydezinfikovány naráz. Po dokončení dezinfekce metra a vypršení účinnosti látky v autobusech a tramvajích je všechny postupně ošetří stejnou technologií jako metro.

Méně cestujících v MHD

Kvůli opatřením proti koronaviru ubylo v MHD cestujících. Zatímco v pondělí 2. března využilo metro přes 1,1 milionu cestujících, v úterý 17. března po zavedení opatření to bylo 310.000 lidí. Obrat cestujících, tedy součet vstupů a výstupů z metra, byl 2. března 2,2 milionu oproti 620.000 ve středu. Obdobně se podle DPP vyvíjejí i přepravní údaje z autobusů a tramvají.

Fotogalerie
8 fotografií